Welk boek over filosofie en/of psychologie ( voor de beginner) is een aanrader?

hoeft niet per se een boek te zijn.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

In "De rivier van Herakleitos" behandelen Vermeersch en Braeckman 365 filosofen op de vraag wat hun nut is geweest voor de wetenschap.
Maar eerst is het aan te raden een boek te lezen over de ontwikkeling van de filosofie (zoals "de geschiedenis van de westerse filosofie" van Russell), omdat sommige filosofen niet te begrijpen zijn als je niet weet op wiens schouders ze hebben gestaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat mij als eerste te binnen schiet:
Zen and the art of motormaintance.
Lila and the Art of sailing
Sofies choice.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En nu maar hopen dat er een waslijst aan titels komt die ik nog niet gelezen heb :)
filosofie voor dummies, of psychologie voor dummies. En als je gevoel voor humor hebt kan ik die laatste echt aanraden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn een aantal goede internet bronnen die je kan lezen en ook pdf's die je kunt downloaden. Hier een paar die ik ken, er zijn er ongetwijfeld meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De wereld van Sophie