2nd Working Holiday visa zonder 3 maanden fruitpicking??

Hoi,

Ik ben in 2006-2007 1 jaar naar Australie geweest en heb daar ruim 9 maanden gewerkt (alleen geen agrarisch werk of bouw) e.d., prachtig!

Normaal gesproken kan je een 2e W&H visum aanvragen voor nog een jaar MITS je minimaal 3 maanden gewerkt hebt (tijdens je 1e jaar) in de agrarische sector of in de bouw (in door de overheid vastgestelde postcodegebieden volgens form 1263).

Nu hoorde ik via-via, inmiddels al van 2 verschillende mensen, dat je tegenwoordig blijkbaar NIET meer aan die 3 maanden eis hoeft te voldoen??
Dat zou voor mij erg goed nieuws zijn omdat ik dat nog een jaar naar Australie kan om te wonen en werken (mits voldaan aan de eisen que leeftijd e.d. natuurlijk).
Ik kan er alleen nergens iets over vinden (ook niet op de officiele immi-site van OZ [url=http://www.immi.gov.au/e_visa/working-holiday.htm]http://www.immi.gov.au/e_visa/working-holiday.htm[/url].

Heeft iemand hier al iets meer over gehoord?? Info a.u.b.... :) Hoop het, of misschien komt die regeling binnenkort pas... :$

Groetjes, Ray

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Nee, bij mijn weten hebben ze dat niet verandert. Ze hebben die regeling juist ingesteld om te zorgen dat er genoeg mensen zijn die in de agrarische sector helpen, aangezien er veel werk is in die sector en er moeilijk mensen voor te vinden zijn.

Ik ben dus bang dat je wat dat betreft pech hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag het aan het Australisch Verkeersbureau of aan de Australische Ambassade.

Toegevoegd na 51 seconden:
Doe het schriftelijk, dan krijg je zeker een correct antwoord.