In welke fasen kun je de Jodenvervolging (tijdens de Tweede Wereldoorlog) in Nederland verdelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt wel een huiswerkvraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een vrij algemene vraag, wie gaat die fases definieren. het enige wat ik een dieptepunt vond is dat de politie voor gld 7,50 joden ging verraden. wat we over onszelf we weten zijn gekomen is het treurigst. http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_in_Nederland

Antwoorden (3)

Het begon eigenlijk al in het jaar 1000(wikepedia) maar als je de vorige eeuw rekent begon het in 1933 bij de machtsovername van Adolf Hitler.
Vervolgens in de nacht van 9 op 10 november 1938 barst een zogenaamde ‘spontane volkswoede’ uit.
Vanaf dat moment zijn joden hun leven niet meer veilig.
Uiteindelijk hebben meer dan 100.000 joden uit Nederland (van de 120.000) de tweede wereldoorlog niet overleefd.
En op dit moment zijn er nog steeds heel veel mensen die joden haten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk in de fase dat de Joden nergens meer aan mochten deelnemen (uitsluiting) en de fase dat ze daadwerkelijk middels razzia's massaal werden opgepakt en op transport gesteld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarvoor was er natuurlijk ook de fase dat er een haatcampagne tegen Joden op touw werd gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee fasen. De Jodenvervolging bestond uit twee fasen. De eerste fase begon een paar maanden na de bezetting en bestond vooral uit registratie, uitsluiting, isolatie en beperking van bewegingsvrijheid van de Joden. De tweede fase volgde in juli 1942 met de deportatie naar concentratiekampen.
Hierbij zijn we al gelijk bij het eerste probleem gekomen. Wat waren volgens de Duitsers Joden? Dit hadden ze vastgelegd in artikel 4. Zie voor meer informatie, de bron.