Mijn vriendin is geboren op 23-09, is ze nou een Maagd of Weegschaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Het beste antwoord

Het ligt eraan waar je naar kijkt: naar de theorieboekjes van de astrologen, of naar de werkelijke sterrenhemel van de astronomen.

Eerst de astrologen.

Onderstaande tabel bevat de begin- en einddatums van alle sterrentekens volgens de astrologie. Dit zijn "gemiddelde" data. Ze variëren van jaar tot jaar, o.m. vanwege de toepassing van schrikkeljaren e.d. In astrologische efemeriden (planetentabellen) kun je per jaar zien op welke datum en uur precies de zon in een volgend teken treedt.

20-03 20-04 Ram
20-04 21-05 Stier
21-05 21-06 Tweelingen
21-06 23-07 Kreeft
23-07 23-08 Leeuw
23-08 23-09 Maagd
23-09 23-10 Weegschaal
23-10 22-11 Schorpioen
22-11 22-12 Boogschutter
22-12 20-01 Steenbok
20-01 19-02 Waterman
19-02 20-03 Vissen

Westerse astrologen gebruiken de Tropische Zodiak. Die begint bij het lentepunt, en elk teken is exact 30 graden groot - wat natuurlijk niet kán kloppen, zie hieronder bij de astronomie.

Hindoe-astrologen gebruiken de Siderische Zodiak. Die gaan dus wel uit van de echte sterrenbeelden. Echter, ook zij houden exact 30 graden voor elk sterrenbeeld aan.

Bron: "Hoe waar is astrologie", 1993.

Dan de astronomen.

Hieronder de sterrenbeelden volgens de astronomie. Per sterrenbeeld staat er de datum van binnenkomst. Ook dit zijn gemiddelden, die van jaar tot jaar variëren.

17-04 Aries Ram
13-05 Taurus Stier
21-06 Gemini Tweelingen
20-07 Cancer Kreeft
10-08 Leo Leeuw
16-09 Virgo Maagd
31-10 Libra Weegschaal
21-11 Scorpius Schorpioen
30-11 Ophiuchus Slangendrager
17-12 Sagittarius Boogschutter
19-01 Capricornus Steenbok
16-02 Aquarius Waterman
10-03 Pisces Vissen

In deze tabel zie je duidelijk dat elk sterrenbeeld een andere grootte heeft. Want dat elk sterrenbeeld precies even groot is, zoals de astrologen beweren, klopt natuurlijk niet. Er zijn grote en kleine sterrenbeelden.

Daar komt bij dat de zon bij het ene sterrenbeeld door het midden gaat, terwijl hij bij een ander sterrenbeeld slechts een klein hoekje meepikt. De Schorpioen is daar een voorbeeld van, vandaar dat Schorpioen maar zo kort duurt.

Jij (23 september) bent dus volgens de astrologen een Maagd of een Weegschaal. Dat varieert van jaar tot jaar.

In werkelijkheid (dus als je je boeken dichtdoet, uit je studeerkamer stapt, naar buiten gaat en omhoog kijkt) ben je een duidelijke Maagd.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maagd 23 augustus tot 21 september.
weegschaal 22 september tot 21 oktober.
Dus maagd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Klopt ze is weegschaal, augustus is de 8 ste maand.
September de 9de maand. Dus ze is weegschaal.
Beetje te snel gedaa, mijn excuus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens jouw antwoord is ze dan maagd, volgens jouw datums is ze dan weegschaal...
Ik ben van 22 september en volgens de ene indeling valt dat onder maagd, volgens andere onder weegschaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, volgens het ene rioolkrantje ben je dan een Maagd, volgens het andere 'gratis horoscopen'-website'tje een Weegschaal. Houd het maar op een Maagdschaal of een Weegmaagd, net zoals ik een Boogpioen of een Schorpschutter ben.
Het leuke is dat je dan kunt kiezen welke horoscoop de fijnste voorspelling geeft!