Waarom gaat mijn computer vanzelf uit?

ik heb een gewone computer en ik heb hem virusscannen gedaan en schijfopruiming gedaan noem maar op.. Ik snap niet waarom mijn gewone computer vanzelf uit gaat. Weten jullie misschien dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (5)

in energiebeheer misschien aangegeven bij een bepaalde tijd geen activiteit.

Oververhit en daardoor uitgeschakeld.

Kijk eens in de logboeken..

COnfiguratiescherm --> systeembeheer --> logboeken.

Toegevoegd na 21 minuten:
Als je overigens foutcontrole doet en er is een fout op de schijf.. dan start de computer opnieuw op om de schijf die in bewerking is te kunnen voltooien (de bewerking uiteraard, de schijf is al gefabriceerd) maar volgens mij bedoelde jij echt uitgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stroom misschien niet betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien een warmte probleem ?
teveel stof op de ventilators enzo ?
de pc in een heel krap plekje waar nauwelijks lucht omheen stroomt wil ook wel eens een probleem zijn
14 jaar geleden
het kan aan je voeding liggen als die te zwak is voor jouw moederbord maar het akn ook het moederbord zelf zijn moet jke ff kijekn of je conservatoren ze bijlage link bol staan of eventueel ook lekken zo ja is je moederbrod overleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat door stof geen goede luchtstroom is voor koeling al dan niet in combinatie van je beveiligings temparatuur in je bios (temparatuur waarop de computer zich uitschakeld om oververhitting te voorkomen.
Stel hij staat op 60 en je computer wordt ineens heter (bijvoorbeeld stof, verwarming, direkt zonlich e.d.)
Dan moet je de oorzaak oplossen en/of temparatuur verhogen) tot bepaalde hoogte anders wordt hitte schadelijk voor je cpu.