Hoe kan ik als vraagsteller bepalen wat het beste antwoord is?

Ik heb toch niet voor niets een vraag gesteld? Als ik het beste antwoord zou weten, zou ik de vraag niet stellen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Je kunt waarschijnlijk wel bepalen welk antwoord jou het beste geholpen heeft met je vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een afweging tussen wat je niet wist, wel wist, een beetje wist of helemaal niet. Ik kies als beste antwoord datgene waar ik voel dat de antwoorder wijzer is als de vrager en hij dat ook onder woorden kan brengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarom is er de optie om geen 'beste antwoord' te kiezen. De bedoeling lijkt me ook dat je, door de reacties te lezen, tot een sluitend antwoord op je vraag komt, en aan de hand daarvan het 'beste antwoord' bepaalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke vraag. Originele invalshoek.

Laat ik je het beste antwoord maar direct geven dan: het gaat niet voor niets niet om "het goede" maar om "het beste" antwoord.

En dat beoordeel jíj als vragensteller. Houvast bij die beoordeling kun je putten uit wat je gezonde verstand je influistert naar aanleiding van de niet zelden uiteenlopende antwoorden en uit de eventuele bronnen die mensen aandragen.

Nogmaals: leuke vraag. Plus 1.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goed antwoord moet dusdanig onderbouwd zijn dat je antwoord kunt begrijpen en de redenatie kunt volgen. Een antwoord zonder onderbouwing is meestal geen goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt erg van de vraag af. Bij sommige antwoorden kan je de gegeven bron erbij pakken en kijken of een antwoord inderdaad klopt. En een specifieke vraag als 'waar kan ik die-en-die rose koptelefoon aanschaffen?' kan natuurlijk een direct en correct antwoord krijgen.

Bij meer filosofische vragen bijv, kies je gewoon geen antwoord.