waarom rijden de meeste mensen te hard langs een wegafzetting

Als er langs de weg gewerkt word op de snelweg waarom houd eigenlijk de meeste mensen dus vrachtwagenchauffeurs niet aan hun snelheid? Te hard Langs een afzettingen rijden het is levensgevaarlijk voor de wegwerkers die daar aan het werk zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

veel mensen zien er niet de ernst van in totdat t natuurlijk een keer fout gaat.vaak zijn er ook afzettingen waarbij je niemand aan t werk ziet en mensen nemen dan ook vaak aan dat dat dan weer t geval is.daarnaast is t egoïsme in t verkeer ook flink toegenomen..dat is ook heel treurig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat wij Nederlanders geen geduld meer hebben, en aan ons zelfdenken. Dus het maakt de bestuurder (hoeft overigens niet perse een vrachtwagen chaufeur te zijn) het niets uit als er word gewerkt. Zolang wij onze vertrouwde snelheid kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste mensen altijd haast hebben en blijkbaar een asociale instelling hebben in het verkeer. Als je een beetje begrip toont en je gezonde verstand gebruikt, snap je zelf ook wel dat je op deze plaatsen rustig moet rijden. Vrachtwagens zullen hier in de regel niet vaak te snel rijden, omdat ze toch maar 80 kunnen rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er op de meeste plaatsen waar aangegeven staat dat er aan de weg gewerkt wordt helemaal niemand aan de weg aan het werken is. Daarbij komt bij dat beroepschauffeurs het zo onderhand wel doorhebben dat wegwerkers zich een meelijwekkend imago hebben aangemeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je nou met 80 iemand schept of met 120, maakt volgens mij vrij weinig uit.

Ik merk bij mezelf ook dat ik me niet helemaal hou aan de snelheid, ik pas me altijd aan aan het verkeer om me heen op dit soort momenten, als je dit niet doet wordt de situatie pas echt gevaarlijk!

Soms kom je van 140 en moet je opeens 80 gaan rijden, als de persoon achter je dit even niet doorheeft zit die zo in je nek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook hele slechte ervaringen met vrachtwagenchauffeurs.. OOK MET ARGUMENTEN OF VOND JE DIT GENOEG?

Waarom ben je nu een hele beroepsgroep aan het generaliseren? Is het daadwerkelijk zo dat ALLE vrachtwagenchauffeurs veel te hard langs afzettingen rijden?

Dagelijks rijden er enkele honderden vrachtwagenchauffeurs op de Nederlandse wegen welke zo goed mogelijk hun beroep proberen uit te oefenen. De nieuwsberichten geven altijd een 'eervolle' vermelding van vrachtauto's in combinatie met files: dit in tegenstelling tot wanneer er een personenauto bij betrokken is. Zo kan ik nog wel meer dingen bedenken waarbij vrachtwagenchauffeurs onnodig in een kwaad daglicht worden gezet.

Aan de andere kant is het natuurlijk heel lastig om positieve dingen te zeggen over deze chauffeurs, wanneer er door hun ingrijpen ongelukken worden voorkomen veroorzaakt door roekeloze personenwagenbestuurders.

Kun je ook een goeie vraag stellen welke niet doordrenkt is van subjectiviteit???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haast en onbekend met de gevaren van wegwerkzaamheden.
Vaak is er bijvoorbeeld geen vluchtstrook meer zodat bij een ongeluk er minder ruimte is om zaken te ontwijken.
Wegwerkers staan achter borden dus veilig, vergeet je alleen dat er een zuigende (wind) werking uitgaat van passerende voertuigen dus die markeringschilden houden dat niet tegen.
Belangrijker is dat de pakkans nihiel is, dit schijnt te veranderen omdat het oa bij het KLPD een speerpunt is geworden. Men zou meer bij wegwerk gaan staan en minder op andere locaties.
Volgens mij heb je altijd de ruimte om minder hard te gaan rijden bij wegwerk, soms moet je daar wel tijdig een baantje voor naar rechts opschuiven.