Wat zijn aftrekposten?

en gaat het van het berag af of komt het erbij.

bijvoorbeeld:

ik heb 42000 euro. en 2000 euro aftrekposten.

komt dit erbij of gaat het eraf (van de 42000

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Youris, Aftrekposten hebben te maken met belasting. Je hebt een bruto-inkomen, ik neem aan dat dat in dit geval 42.000 euro is. Daarover moet je een bepaald percentage belasting betalen. Aftrekposten zijn zaken die je daarvan af mag trekken (vandaar de naam), zodat je minder belasting hoeft te betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een voorbeeld is de hypotheekrente. Die mag je van je inkomen aftrekken, zodat je dus minder belasting betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

0800-0543 !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze jongen is 16 en heeft dus niet veel aan het telefoonnummer van de belastingdienst als hij niet begrijpt hoe het in elkaar steekt. Even uitleggen is toch geen probleem? Als dat te veel moeite is, geef dan geen antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij 16 is (wat ik niet weet) kan hij in elk geval zijn directe omgeving polsen. Dit ligt toch wel erg voor de hand, want "alleen op de wereld" geloof ik niet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dan zullen we maar geen van allen meer hier iets vragen he....