Hoe ontstaan groepering en hoe ga je er als sportleider mee om?

Ik wil weten hoe dit ontstaan en wat ik er aan zou kunnen doen. Heeft iemand meer informatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Mensen die elkaar mogen zoeken elkaar sowieso eenvoudiger op, dus dat slijt erin. Als je één hecht team wil vormen zijn er een aantal stappen en voorwaarden in het proces.
-De sfeer moet goed zijn.
-Er moet goed gecommuniceerd worden. (teambuilding kan dit verzorgen)
-Er moet respect en acceptatie zijn binnen de groep (welk gedrag accepteer je wel en wat juist niet)
-Je hebt een leider nodig (Aanvoerder/Reserve aanvoerder)
-Goed analyseren en evalueren vergroot het begrip van de groep
-Ben er zelf bewust mee bezig en laat de groep er ook bewust mee bezig zijn.

Als laatste: doe ook eens iets heel anders dan je reguliere sport. Dat helpt je de focus te hervinden.