Kun je vrijen als je zwanger bent?

Ik vraag me al een hele tijd af of je "het" kunt doen als je zwanger bent. Misschien is dit voor sommigen een domme vraag maar ik zou het écht niet weten..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
6.5K

Antwoorden (9)

Wanneer kan seks wel?

Als je zwanger bent, is het niet gevaarlijk om seks te hebben. Jullie kindje is de hele zwangerschap goed afgesloten van de buitenwereld. Om jullie kindje heen zitten vliezen. En de opening van de baarmoeder (de baarmoedermond) is afgesloten door een stevige slijmprop. Je kindje zit dus stevig en veilig. Het is daarom niet gevaarlijk om seks te hebben.
Wanneer kan seks niet?

Tijdens je zwangerschap zit je kindje veilig in de vliezen. Pas als je vliezen zijn gebroken, is de scheiding tussen binnen en buiten de baarmoeder weg. Dan is er kans op een infectie. Het is verstandiger om geen gemeenschap te hebben als:

* je vliezen zijn gebroken;
* je weeën hebt vóór de 37e week;
* je bloed verliest uit je vagina;
* je verloskundige of gynaecoloog heeft gezegd dat je geen gemeenschap mag hebben.

Ben je minder dan 37 weken zwanger? En heb je weeën? Dan is er een kans dat je kindje te vroeg wordt geboren. We noemen dit een dreigende vroeggeboorte. Je verloskundige en gynaecoloog hebben je dan waarschijnlijk verteld dat je geen seks mag hebben.

Verlies je bloed uit je vagina? Bel dan direct je verloskundige. Vraag haar ook wanneer je weer seks mag hebben. Dat hangt namelijk af van waar het bloedverlies vandaan komt en waardoor het is ontstaan.

Lees op de link alles over seks en de zwangerschap
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tuurlijk, is alleen maar ontspannend voor de baby als jij klaar komt. wanneer je al wat maanden bent, kan je buik in de weg gaan zitten en heb je wat 'fantasie' nodig om dit op te lossen. succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je als de vrouw klaarkomt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat Els er inderdaad vanuit ging dat Eline een gleufdier is ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lol @ gleufdier
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gleufdier haha! maar daar ging ik inderdaad vanuit ;)
Seks is heel persoonlijk, ook tijdens een zwangerschap. Waar de één er niet aan moet denken, stijgt bij de ander het libido in deze maanden juist tot ongekende hoogtes. Het belangrijkste om te weten is dat seks tijdens je zwangerschap geen kwaad kan. Je kindje zit goed beschermt in de baarmoeder en heeft tijdens een vrijpartij nergens last van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij zijn momenteel ook zwanger en ik denk dat het niet direct een domme vraag is (technisch gezien is er al antwoord gegeven). Veel mensen denken dat het vanzelfsprekend is dat je geen sex hebt tijdens de zwangerschap, andere vinden juist weer van wel. Er zijn hele culturen die naast het zien van de geboorte (Italianen), het hebben van sex tijdens de zwangerschap als mogelijk traumatisch voor de man vinden.

Al met al is het zoals het uitgebreide antwoord al aangaf gewoon mogelijk om te vrijen als je zwanger bent (meegenomen dat je daar zin in hebt).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allleen de missionaris-houding kan voor de vrouw wat hinderlijk zijn wanneer het gewicht van de man gaat tellen.

Dus... wegens verbouwing achterom
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
euuhh 8terom? hondjes of.......?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad hondjes. Maar de ster mag natuurlijk ook.
De kans is wel aanwezig dat je baby ( als hij kan praten ) je op je voorhoofd tikt en vraagt of jij dat ook zo lekker vind.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en waar haal je dat vandaan ?
Dat het kan en veilig is is al beantwoord.
Maar ik raad je aan het ook te doen, na de bevalling wil je de eerste tijd echt niet meer. (Erg gevoelig)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En het is zelfs zo dat behoudens de genoemde voorbeelden waar het niet verstandig is, het tegen de uitgerekende datum een extra impuls kan geven om de bevalling op gang te helpen.

Verder is het het meest veilig en heel normaal om dit soort vragen voor te leggen aan je verloskundige of gyneacoloog.

Zij hebben er voor gestudeerd en kunnen de situatie per persoon inschatten