Zou mijn valkparkiet ooit nog weer kunnen vliegen..? (zie extra uitleg!)

Ik heb een valkparkiet gekocht. Waar ik hem dus weg heb is hij binnengebracht en ik gezien dat het beestje hebben kortgewiekt.. maar helemaal verkeerd! aan beide vleugels missen ongeveer de helft aan slagpennen (zijn afgeknipt) dat is dus helemaal verkeert! (heeft nu ongeveer vleugel grote van een grasparkiet)Hij kan nu niet vliegen..het is nog wel een jonge vogel. Zal dit weer netjes aangroeien zodat hij zou kunnen vliegen? Of groeit dit nooit helemaal weer goed..? Het maakt voor mij niet zoveel uit alleen voor het diertje zelf hoop ik dat hij later 'goed' kan vliegen!

Het is al een redelijk mak beestje eet uit m'n hand en kan heel mooi fluiten! Ben hem dus aan het tam maken en een goede tip is natuurlijk nooit verkeerd ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Het beste antwoord

het is nu afwachten tot de vogel in de rui gaat, daarna zullen er weer nieuwe veren tevoorschijn komen.
kortwieten is gelukkig nooit definitief.
leewieken is dat wel, maar is behoudens uitzonderingen niet meer toegestaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
eh, kortwieKen natuurlijk, sorry :)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nu hij toch gekortwiekt is, kun je hem wel goed tam maken.

Maak je geen zorgen, het groeit gewoon weer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vleugels zullen weer aangroeien maar dat duurt een tijdje
voor dat ze weer kan vliegen moet ze eerst haar condidiet weer opbouwen.
doordat haar vleugels waren afgeknipt heeft ze geen condidtie meer opgebouwd

Toegevoegd na 8 minuten:
condidiet = conditie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Conditie :-) en een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
type foutje sorry
Maak je geen zorgen, het groeit gewoon weer aan!