Een buurtgenoot heeft de gezonken roeiboot van mijn tante gelicht, toegeeigend en opgeknapt. Hoe zit dat juridisch?

De boot is afgelopen herfst gezonken. Laatst liep tante met de hond langs de ligplaats, en zag ze de buurtbewoner de boot opknappen. De man beweert bij hoog en laag de boot voor €150 te hebben gekocht van "een mannetje". Tante twijfelt of ze nog in haar recht staat de boot op te eisen, iets over een bergingswet oid. Ik denk, bel de politie, eis die boot op, klaar! Kan iemand duidelijkheid geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als dat mannetje niets aan je tante heeft betaald dan heeft de man heling gepleegd.
Zolang niemand iets aan je tante heeft betaald of toestemming heeft gekregen is de boot eigendom van je tante.

Toegevoegd na 2 minuten:
'de man' = buurtbewoner