Waar is het geld als de stroom uitvalt ?

Het meeste geld is digitaal, waar is het geld als de stroom definitief uitvalt ? Hebben we dan alleen nog ons papiergeld en munten die we fysiek in huis hebben ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ehh, ja. Dan is er geen geld. Die zou dan gemaakt moeten worden.
Maar hopen dat de stroom blijft bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er definitief geen stroom meer is, weten we ook niet welk geld van wie is. Dan zal het gaan om je fysieke waarde middelen. Dit kan geld zijn (al is de waarde daarvan op dat moment zeer onbekend, wie wil dat namelijk nog hebben?). Op dat moment is de ruilhandel zoals in de tijd van de grotten het belangrijkst en zul je toch echt goederen moeten hebben wil je iets willen kopen.