Is het slecht om sochtends veel te ontbijten dan de hele dag niks eten en Savonds een klein beetje?

Met sochtends veel bedoel ik twee boterhammen plak ontbijtkoek twee rijstwafels een beschuitje en twee ontbijtcrackers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Kimath
13 jaar geleden
dat je dat wegkrijgt op de vroege ochtend, pff.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 2 uur hardlopen heb ik wel honger

Antwoorden (6)

Het beste is om de hele dag door te eten. Je bent de hele dag bezig, dus verbruik je energie. Zorg dat het constant wordt aangevuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een stevig ontbijt....

Lekker, daar kun je de hele ochtend mee door. Maar dan is het tegen de middag verbruikt door je lichaam. En heb je weer een hapje nodig. Om de suikerspiegel op peil te houden en voor de energie. Anders krijg je een dip.
't Is net als een treintje. Steeds brandstof geven om te rijden. Geef je geen brandstof, dan staat hij stil.

Het is inmiddels alom bekend dat de beste manier van eten is: drie maaltijden. Nooit je ontbijt overslaan na een nacht.
Ontbijt, lunch. avondmaaltijd. Met om (ongeveer) half 11 en om (ongeveer) half vier een verantwoord tussendoortje. Plus voldoende vocht: water, thee etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is slecht. Misschien merk je er nu nog niks van, maar naar mate je ouder wordt zal je lichaam er steeds meer moeite mee krijgen om de energie en insulinebalans op peil te houden.

Wat jij doet is heel veel eten waardoor je heel veel energie krijgt. Je insuline stijgt snel om vervolgens ook weer heel snel te dalen. Dan eet je heel lang niks, dus je suikerspiegel gaat dalen.

Vergelijk je lichaam met een houtkachel. Als je het volpropt met hout dat heel snel verbrandt (want jij eet heel veel snelle koolhydraten), dan zal de kachel als een gek branden en heel kort heel veel warmte afgeven. Als het hout opgebrand is, is het weer koud in de kamer.

Dus om je stofwisseling en energiepeil zo goed mogelijk in balans te houden, is het veel beter om je voeding in 6 porties te verdelen. Drie hoofdmaaltijden en drie tussendoortjes. Je mag dan de piek daar leggen wanneer jij het actiefst bent. Dus ben je in de ochtend zeer actief, dan is het beter om stevig te ontbijten. Is dat in de avond, dan is je avondmaaltijd het belangrijkste.

Let er wel goed op dat je gezonde en voedzame producten eet. Dus geen witbrood, maar volkorenbrood. Geen witbeschuit, maar meergranen beschuit enz.

Voor je tussendoortjes is fruit, noten of één boterham voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spreekwoord zegt:
Ontbijten als een vorst
Lunchen als een heer
Dineren als een zwerver

Maw je goede ontbijt is top en je beetje avondeten ook!
Maar vergeet niet te lunchen.

Fijn weekend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch doe ik het liever andersom,
ken weinig zwervers die biefstuk met het diner.
Ja dat is heel goed, zelfs beter dan geen ontbijt. Kijk maar naar andere landen bijv. Italië, Zweden of Denemarken. Daar ontbijten ze allemaal heel stevig.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed ontbijten is natuurlijk gezond, maar extra veel ontbijten en dan niet lunchen, niet.
het is eigenlijk het beste om het eten over de dag te verdelen. ik doe het zelf dan niet maar ik krijg er dus commentaar op en ik heb er wat over opgezocht en gehoord. het is het beste om gewoon kleine beetjes verdeeld over de dag te eten dan dat je 's ochtends stevig ontbijt hebt en dan de hele dag nix tot en met het avondeten en dan weer een stevige hap.