Taal is niet verzonnen die is gegroeid.
Van het uitstoten van klanken tot huidige zinsopbouw, is het een zichzelf ontwikkelend proces geweest.
Taal blijft zich ontwikkelen, kijk maar naar de mutaties in de woordenboeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.goeievraag.nl/vraag/talen-verzonnen.45302
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontstaan van talen is een gevolg van de omvang van de aarde. Neem 2 groepen mensen die dezelfde taal spreken, en zet ze in 2 uithoeken van de wereld. Na enkele generaties beginnen verschillen in uitspraak en dictie te ontstaan. Luister maar eens naar een Zuid-Afrikaan en een Nederlander, die in 1650 nog dezelfde taal spraken. Wie nog langer wacht bijvoorbeeld 10 eeuwen, krijgt 2 nieuwe talen. Zoals het Frans en het Spaans, die nog maar oppervlakkig op elkaar lijken. Talen kunnen door veel oorzaken ontstaan. Mensen bedenken bijvoorbeeld woorden om voorwerpen mee te beschrijven. Chinezen doen dat met andere klanken en woordvormregels dan wij. Ook lenen volken woorden van elkaar, maar ze veranderen de uitspraak en betekenis ervan. Een voorbeeld is het Nederlandse woord ‘eendenkooi’. In het Amerikaans-Engels werd dat decoy, oftewel ‘hinderlaag’.
Bronnen: