Methyleen blauw moet dit?

Ik heb afgelopen week eitjes gekregen van mijn shunbunkins vissen en in het info boekje staat dat je nadat ze zijn gelegt een aantal druppeltjes methyleenblauw erin moet doen.
maar is dit nodig,of van belang?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Antwoorden (3)

Ik betwijfel of ze dit in de natuur ook krijgen....

Lijkt me niet nodig dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Methyleenblauw is een traditioneel middel tegen schimmels en parasitaire protozoa.

Dosis:

Een bad met 2 ppm vaste stof (of 8 ml van een 2,5% oplossing mengen met 100 liter water), blijven doorgebruiken todat de vis beter is.

Opmerking:

Niet doseren in de vijver met biologische filter daar deze dan stilvalt.
Methyleenblauw wordt ook wel eens gebruikt wanneer vissen door ziekte, transport en zuurstoftekort
ademhalingsproblemen hebben. We kunnen het (50 mg/100 liter) aan het water toevoegen hetgeen de vissen helpt bij de zuurstofvoorziening tijdens de ademhaling
14 jaar geleden
Dat deden wij wel vroeger toen wij ook vissen hadden. Het dierenwinkell zei tegen ons dat dat wel goed was voor vissen. Ik denk niet nodig mag wel...