Hoe vang je het beste een vis zonder dat je vis tuig hebt?

Dus b.v. als je aangespoeld bent op een tropisch eiland? Met een speer, een net, met je handen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Met je net een fuik maken en die bij laag water plaatsen. bij de volgend eb zit je fuik vol vis
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je kunt van een tak een aardige vishaak maken, je kunt met je handen vissen vangen, ( sommigen dan) je kunt niet wegzwemmende beestjes eten zoals mosselen of andere langzame of stilgroeiende beestjes. Je zou op het juiste eiland bananen of cocosnoten kunnen vinden... en als je helemaal op het juiste tropische eiland aanspoelt, kun je direct door naar je hotel... ;-))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het eb wordt, kijken bij strandmeertjes die langzaam leegstromen.
Op Bloemendaal vangen kinderen zo garnalen.
Of tellen die niet qua vis?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer een stevige, rechte tak te vinden die je als speer kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dynamiet werkt altijd erg goed, de vissen worden verdoofd en komen boven drijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een mand vlechten en die door het water halen en hopen dat er een vis achterblijft.
Je kan natuurlijk ook kreeften gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fuiken vlechten, gebruik maken van eb en vloed (eventueel in combinatie met aan te leggen dammetjes), speren fabriceren... veel is al genoemd.

Wat ik nog mis alleen in dat rijtje is de mogelijkheid om een ander in te zetten om voor jou vis te vangen. Een aalscholver bijvoorbeeld. Spreekt voor zich dat je die eerst zult moeten knechten (bijvoorbeeld met een zelfgemaakt stuk touw uit de bast van bomen die zich daarvoor lenen).