Hoe is het woord 'smikkelbaars' ontstaan?

Tegenwoordig wordt dit woord best veel gebruikt, maar wanneer en waarom is dit woord ontstaan?

Het is net zo'n apart woord als 'beunhaas'. Als iemand bijvoorbeeld erg veel eet dan kun je zeggen: Wat een smikkelbaars is dat zeg!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (5)

Begin eens met te zeggen wat het betekent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is net zo'n soort woord als 'beunhaas'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
beunhaas is als je aan het bijbeunen bent (zwartwerk bijvoorbeeld)
Snikkelbaars is het toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken het woord niet dus wat extra uitleg zou voor mij handig zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Smikkelbaas is zoals het mij bekend is. Het kan best een eigennaam zijn van een patatboer of zo iets, maar de verwijzingen zijn wel makkelijk te duiden Smikkel(len) en baas
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoek is op bargoens als je dat soort woordjes leuk vind. Wat beunhaas betreft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beunhaas
Ik heb nog nooit gehoord van een S[mn]ikkelbaa[r]s.