Het is heel makkelijk om > 5 liter springstof in de trein mee te nemen. Waarom is dat geen issue?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

als je dat wilt voorkomen moet je ook metaal detectie gaan gebruiken voor evt wapens. ik zie dat niet echt voor me op utrecht cs zo'n uur of 8 s'morgens. als je kwaad wil kan dat, ik ben blij dat we nog een beetje kneutierigheid over hebben in dit land en dat we de gok nemen dat jij of ik geen tnt binnensmokkelen. het aanslagen ratio is in nederland vrij laag, maar maatregelen zou dat niet perse lager maken. sterker het zou het kunnen verhogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat komt doordat het luchtverkeer gebonden is aan internationale veiligheidsvoorschriften.
ik kan ook op zaterdagmiddag een auto vol explosieven parkeren en af laten gaan nabij een voetgangersgebied en dan scoor ik ook gegarandeerd de hoofdprijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen issue omdat SBS 6 geen sensationele tv mee kan maken. Denk niet dat het die schokjournalist van SBS maar een moer geeft om "onze" veiligheid. Het is pure sensatielust uit winstoogmerk voor een commerciële zender.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven is vol risico s. We moeten ook een risico durven te nemen en andere mensen vertrouwen, Je kan anders je keel wel gelijk aan de kapstok hangen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste mensen niet de behoefte om 5 kilo springstof mee te nemen in de trein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nog veel te modern om dat te doen, dat komt pas als alle andere methoden van terrorisme niet meer kunnen en dan worden de maatregelen voor vliegen ook op het treinverkeer toegepast... Maatregelen worden ALTIJD na een grootschalig ongeluk getroffen, NOOIT ervoor...

Eerst wordt er gedownload en dan wordt het downloaden illegaal en dan krijg je pas straffen als je toch download, zo gaat het met alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Veel te modern? Waar was je toen precies 6 jaar geleden terroristen 191 mensen ombrachten in een trein in Madrid?