Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Nee, vuurwerk heeft geen vervaldatum.

Vuurwerk is meerdere jaren houdbaar, als je het op de juiste manier bewaart. Bewaar vuurwerk op een droge en koele plaats, bijvoorbeeld in een blik in de kelder, zolder of schuur. Bewaar vuurwerk nooit in je woonkamer of slaapkamer, maar op een plek waar je minder vaak komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
minnetje van mij de reden vindt je in mijn antwoord en reactie
Jumper 1960
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De site van de politie? Wie kun je dan nog wel vertrouwen??
Bedankt beiden, ik waardeer het zeer als de min wordt uitgelegd.
Het hangt van het soort vuurpijlen af. Noodpijlen (op schepen, om af te schieten als het mis gaat en hulp noodzakelijk is) hebben wel degelijk een vervaldatum!

Toegevoegd na 2 minuten:
Toen ik nog zelf een schip had, schoot ik de verouderde pijlen af tijdens Oudjaar. Ze verbleken bij het geweld van het siervuurwerk, maar blijven wel veel langer in de lucht: ze hangen aan een parachuutje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, maar ik zie jouw naam nitraatfreak, en ik kan je vertellen dat nitraten en dat soort vuurwerk na een jaar al gauw stukken minder hard knalt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is de vervaldag het moment dat je geen vuurwerk meer mag afsteken. Je mag ook geen vuurwerk opslaan in je huis. Dus kopen wil ook zeggen afsteken.
Robby BB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het mag idd niet, maar de vraag is of je je er aan moet houden... ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als we hier ja op zeggen dan zijn we illegaal bezig en zal goeievraag.nl ingrijpen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding