Waarom zegt mijn mac dat een filmpje dat ik gemaakt heb een afbeelding is en niet kan openen maar sommigen andere filmpjes wel die doen het wel

het zijn .mov filmpjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Filmpjes met een .mov extentie zouden altijd afgespeeld moeten kunnen worden op een Mac. Mov is het formaat van QuickTime, het standaard programma voor het afspelen van video's op je Mac. Het lijkt er dus op dat het formaat van het filmpje corrupt is. wat ook kan, is dat het in een verkeerde "container" staat. Dit betekend dat de extentie .mov is, maar eigenlijk bv. .wmv hoort te zijn.

Wat je kan proberen is VLC te downloaden (zie bron). VLC is een gratis programma dat alle videoformaten op je Mac kan afspelen. Sowieso een erg handig programma dus! Succes!