Hebben scholieren die met het OV naar school gaan, door de gratis kranten, een betere algemene ontwikkeling dan fietsende scholieren?

Fietsende scholieren zullen niet snel onderweg naar school, de Metro, Spits! of De Pers gaan lezen, lijkt mij zo...en in het openbaar vervoer zijn die gratis kranten heel makkelijk te krijgen.

Is er ooit onderzoek gedaan naar een antwoord op deze vraag? De vraag geldt natuurlijk ook voor het verschil tussen OV-reizigers en automobilisten.

Aanvulling vóór het sluiten van de vraag: Dank voor alle gegeven antwoorden!

Picture for question
Antoni
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als dit het enige nieuws is dat een gemiddelde scholier krijgt, dan moet het antwoord "ja "zijn, maar ik ga er vanuit dat de meeste scholieren ook nog wel op een andere manier nieuws vergaren. Denk aan radio; TV; en een landelijk of regionaal dagblad lezen. Mijn persoonlijke mening is dat die gratis kranten erg eenzijdig nieuws hebben dat leuk is om even door te nemen, maar dat het weinig bijdraagt aan de algemene ontwikkeling en als enige nieuwsbron niet voldoet. Dus diegene die fiets naar school: Blijf maar lekker fietsen. Dat is hoe dan ook gezonder!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee, ik lees de krant thuis
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn heel veel verschillende manieren om je kennis uit te breiden, 's ochtends blijft bij mij persoonlijk niet zoveel hangen ik lees de kranten altijd in de middag even.

(Nadeel van een nachtmens zijn he)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik fiets 25 km per dag en dan luister ik naar de radio, daar komt hetzelfde voorbij als dat je 's middags in de krant leest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nja, als je ervan uitgaat dat de gratis kranten enig niveau bieden...

Al wordt er beweerd van niet, ben ik van mening dat gratis kranten (die het moeten doen van advertenties) niet objectief en diepgaand genoeg controversiële issues verslaan. Wat over blijft is een soort ANP portaal zoals nu.nl of iets dergelijks.

Ik denk dat het wel meevalt. Daar komt nog bij dat scholieren die fietsen hun dagelijkse portie beweging krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Iets "eenvoudigs" als de achternaam van een minister, vind ik ook al horen tot algemene ontwikkeling...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hoort m.i. tot de basiskennis. Weet wie over je regeert...
De fietsende scholieren lezen de metro als PDF, maar ze hebben wel een betere conditie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alsof je algemene ontwikkeling beter wordt door af en toe de krant te lezen.