Is dit niet verboden?

Ik was een spelletje aan het spelen en kreeg plots in beeld dat ik "de gelukkige".Ik was de zoveelste bezoeker van die site en had een auto gewonnen.Als ik op die link zou klikken kreeg ik meer info,maar het enige wat ik echt zou winnen is SPAM.
Is dit niet opzettelijk een pc "besmetten"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Besmetten gaat meer om virussen, dit is een advertentie.
Op heel veel sites ben je elke keer als je er komt de zoveelste bezoeker, met kans op een mooie prijs - _kans_ dus, trap er maar niet in.
Als je dit wilt voorkomen, kun je een zogeheten Adblocker installeren. Zelf heb ik goede ervaringen met Adblocker plus, zie http://adblockplus.org/en/
Meer info over adblockers, met links, zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het is gewoon reclame en niet verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er staat niet dat je de winnaar bent, maar de MOGELIJKE winnaar.
dat weet je eigenlijk al genoeg om dit bericht links te laten liggen.
13 jaar geleden
Neen, het is niet verboden. Ze proberen je gewoon naar hun site te lokken !

Door op de link te drukken, zal je geen SPAM krijgen of je PC besmetten. Als je je inschrijft, dan is de kans wel groot dat je dan nog meer troep over je heenhaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me dat klikken ook gevaarlijk is. Al die scripts, je ip-adres afgeven, plaatjes downloaden, enz.
Nee verboden is het niet, ik klik het nooit aan omdat ik er niet om gevraagd heb, en de kans dat je iets wint lijkt me heel klein. Gewoon negeren dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verboden is het niet...hinderlijk wel.Niet op die link klikken want je krijgt me toch een rotzooi binnen.Ik waarschuw mijn kids hier vaak genoeg voor,maarja...waarschuwen en naar me luisteren zijn 2 verschillende dingen he.Werd het maar verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is niet verboden en het is geen virus. Als je je msn open hebt en op zo'n reclame klikt kan het wel zijn dat je automatisch berichten naar je vrienden stuurt. Dat zijn dan berichten waar weer reclame instaat.