Hoe heet het als je een stokje (muntje) buigt dat je dan warmte krijg in een zakje?

En dat het dan in kristal vormt en als je het kookt weer opnieuw kan gebruiken?
En waar kun je die online kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Antwoorden (5)

Ik weet niet hoe het heet maar je kan het kopen in de beter kampeerwinkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een xotherm proces, zie bronnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een "e" voor "xotherm" omhoog gooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje reclame misschien wel zo. Maar dit is wel de info waar je om vraagt.

"Wilt u uw koude handen snel opwarmen, dan is het THERMOcomfort warmtekussen een uitkomst. THERMOcomfort warmtekussens zijn gevuld met een hoogwaardige zoutoplossing waarin een muntje is geplaatst. Als men dit muntje een keer indrukt of klikt dan vindt er kristallisatie plaats waardoor er warmte vrij komt. Afhankelijk van de grootte van het kussen (9 x 11cm tot 40 x 40 cm) blijft het een half uur tot drie uur warm. Het voordeel van het warmtekussen is, dat u op ieder gewenst ogenblik kunt beschikken over een warmtebron. Door het kussen na gebruik 20 minuten in kokend water te leggen is het voor hergebruik beschikbaar.
THERMOcomfort is ook geschikt voor het koelen van lichaamsdelen, bijv. bij hoofdpijn."

Hier zijn ze online verkrijgbaar! ;)

http://www.thermocomfort.nl/thermo_comfort.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de winkel die eigendom is van de 2 rijkste Duitse broers hebben ze ze ook ooit, maar volgens mij hebben ze een heel laag rendement als je ze om weer te kunnen gebruiken 10 min. in kokend water moet laten liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze doen het na 20 minuten erg prima.;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jéé, wat duur! Van die handwarmertjes heb ik een paar jaar terug bij de Xenos gekocht, en daar kostten ze toen nog geen twee euro voor twee stuks in plaats van 9,60 euro voor één.
Dit soort warmte kompressen hebben verschillende namen en kunnen op vele plekken gekocht worden. Afgezien dat je ze in vele webwinkels kunt kopen, zijn er ook vele 'gewone' winkels waar je ze kunt kopen. Ze zijn o.a. spotgoedkoop te verkrijgen bij de Action. Waarom dan meer betalen dan nodig bij een webwinkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Hotbag
Doelgroep: iedereen die het koud heeft
Te koop bij: Blokker
Prijs: EUR 2,50 per 2

De hotbag is een zakje ter grote van een hand met een chemisch goedje erin. Leg dit zakje 10 minuten in het kokend water en het is volgeladen met warmte. Stop hem in je rugtas en als je het een keertje koud hebt op bijv. een hike pak je de hotbag en klik je het ijzertje wat erin zit. Er komt nu een chemische reactie tot stand en het zakje wordt warm. Er staat op het pakje dat hij een uur warm blijft maar bij mij slechts een half uur. Maar desalniettemin qua prijs-kwaliteitverhouding een zeer handig dingetje!

Wil je zien hoe het werk kijk dan naar dit filmpje (522 kb. Real Media). Wel een slechte kwaliteit film, maar het chemisch proces is er duidelijk op te zien.

Toegevoegd na 28 minuten:
De hotbag kun je ook nog gebruiken voor te koelen.
Leg de hotbag 1 uur in de diepvries. Het compres ( eventueel omwikkeld in een doekje) op de plaats leggen waar je verkoeling wenst.