Omdat je dan ongeduldig bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar dacht ik ook gelijk aan...+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent bewust van je ongeduld +
De tijd duurt niet langer, het is dezelfde tijd.

Als je steeds bezig blijft ga je zo op in je bezigheid dat je niet stiltaat bij het feit hoe lang je erover doet.

Mensen die heel druk zijn zeggen ook vaak; De tijd vliegt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je gefocust bent op hetgene waarop je wacht is je beleving van de tijd langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er ook nog aan waar je op wacht, iets leuks of iets vervelend of neutraal, en hoe je die tijd ervaart. Vijf minuten zijn en blijven vijf minuten, maar kunnen gevoelsmatig voor de één veel langer duren dan voor de ander. Zelfs wanneer twee mensen wachten op hetzelfde.

In het geval van wachten op iets leuks is het denk ik ongeduld, het niet kunnen en willen wachten tot het zover is.

In geval van iets vervelends, zou je willen dat je de tijd kunt rekken. Tijd is en blijft een vreemd iets, zeker wanneer je er bewust van bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ongeduldig bent of bang of je verveelt, lijkt de tijd altijd langzamer te gaan. De tijd lijkt sneller te gaan als je hele leuke dingen aan het doen bent of wanneer je oud bent of wanneer je achter staat bij het voetbal en je hebt nog maar tien minuten speeltijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je ergens op wacht dan wil je zo snel mogelijk naar het moment toe waar je op wacht. Je wilt eigenlijk niet wachten want je wilt doen waar je op wacht. Je wordt ongeduldig en irriteert je misschien wel. Dat gevoel maakt dat het lang duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jij je dan bewuster bent van tijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha over bewust zijn geproken +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Josephina!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, waar! Bewustzijn! +
Pure perceptie zoals de tijd van een intens stressmoment : doodangsten, wedstrijdmomenten , geboorte, examen ea De subjectieve waarneming van tijd is tien maal groter dan de reeële tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Patrick! Mooi omschreven, duidelijk!
De beleefde tijdsnelheid is een resultaat van opeenvolging van gebeurtenissen, zit je ergens op te wachten, dan gebeurt er niets, dus de tijdsbeleving wordt gestretched... Daarom duurt het inderdaad langer...