ik heb 5 vissen (zie vorige vraag) in een bak van 28bij35/36cm kunnen die daar ruim in??of moeten ze in een grotere bak??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Maximaal x cm vis per liter water.

De regel van x cm vis per liter klopt vaak niet, dat is redelijk gemakkelijk vast te stellen. Als je een aquarium hebt van zeg (60 x 40 x 30) = +/- 61 liter netto dan zou er volgens de regel 1cm vis per liter: twee Pauwoog cichlide van 30 cm in kunnen, of 20 neontetra’s van 3 cm. Nou kunt u zichzelf wel bedenken dat Pauwoog cichlide van 30 cm NIET in een bakje van 60 cm kunnen, de 20 neontetra’s zouden er natuurlijk wel in kunnen.

Zo zie je dat deze regel niet zomaar toepasbaar is. Voor kleine vissen gaat het nog wel, maar voor grote vissen klopt het zeker niet. Dit is dus een regel die we niet algemeen kunnen gebruiken.

Hoe het precies moet link hieronder..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is dus een bak van ongeveer 30 liter. Van de vuistregel uitgaande van 1cm vis per liter zou dit dus betekenen dat je 30cm vis kunt hebben in deze kom. Shubunkins worden zo'n 10-20 cm groot, dus dit betekent dat je in deze kom maximaal 3 vissen kunt hebben. De kans is anders zeer groot dat ze vroegtijdig de geest geven.