Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Indien een voorzitter uit de ondernemingsraad( vorige O.R.) een beslissing heeft genomen zonder de andere O.R. leden te informeren houdt alles dan op?

Omtrent reorganisatie,functies die verdwijnen,en zelfs salarisvermindering

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
725

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eén voorzitter van één raad, of bestuur is statutair niet bevoegd om op eigen wijze besluitvaardige beslissingen te nemen, zonder de meerderheid van stemmen achter zich te hebben...

Eén voorzitter is in tegenstelling tot de raads-, of bestuursleden wel de enige die statutair gerechtigd is om zich van één rads-, bestuursuitspraak/stemming te distanciëren...

Een lid van één raad, of bestuur kan in een stemming alleen "Ja", of "Nee" stemmen. Eén voorzitter mag zich om uiteenlopende redenen van een stemming distanciëren, omdat hij/zij tevens verantwoordelijk is voor uitspraken die de voorzitter om allerlei redenen kunnen schaden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, en wat wil je nou zeggen? Er zijn best situaties denkbaar waarin een bestuur zonder gekwalificeerde meerderheid mag beslissen, alleen niet bij een OR... Maar corrigeer me als ik vout zit:)

Andere antwoorden (2)

Nee, want statuten van de OR die toestaan dat een beslissing niet met gekwalificeerde meerderheid behoeft te worden genomen, is sowieso nietig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat heeft een raad voor zin als een voorzitter in zijn eentje een beslissing kan doorvoeren? Volgens mij moet een OR dus democratisch zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding