Hoeveel is " een aantal" ?

Er is aan mij gevraagd vrijdag " een aantal" ballonnen mee te nemen. Hoeveel zal ik er dan mee nemen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Toevoeging:

De vraag is eigenlijk 2-delig.
1. Bestaat er een definitie (of een reeks getallen waar " een aantal" binnen valt (2-10, 10-20 of kan het ook meer dan 1000 zijn in bepaalde gevallen?)?
2. Over deze specifieke situatie. Een vriendin heeft me gevraagd er een aantal mee te nemen, maar ik heb geen idee wat ze er mee wil doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
11.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar voor heb je die nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een keer de vraag lezen,maakt dat duidelijk.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je weet wat de gelegenheid is?

Is het een kinderfeestje? Een bruiloft? Een vrijgezellenfeest? Een waterballonnenfeest?

Voor 'een aantal' is geen vaste wiskundige hoeveelheid te benoemen, maar als je weet wat voor soort feestje het is, of voor wat voor spel de ballonnen gebruikt gaan worden, kun je met je eigen gezonde verstand toch wel een inschatting maken?

Als ik ECHT geen idee zou hebben over het wat en waarom, zou ik bij een vraag als 'Neem even een aantal ballonnen mee' het volgende doen:

Ik bel nog eens en vraag wat er bedoeld wordt met 'een aantal'.
Als dat niet mogelijk is, neem ik er een stuk of 50 mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

ik denk 3 lol.

want een ballon = 1
een paar balonnen = 2

dus een aantal is wel minimaal 3.

Toegevoegd na 37 seconden:
maar met een zakje van de HEMA zit je altijd wel goed hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie beredenering, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhahha da's een mooie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is dat!
Ik zou er dan een stuk of 438 meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergens tussen de 10 en de 20?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt ervan af, waar de ballonnen voor gebruikt gaan worden - als ze een hele kantoorkamer van top tot teen vol ballonnen willen proppen, een heel stel, bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de Nederlandse Encyclopedie: een telbare hoeveelheid; een zekere hoeveelheid.

In het jouw geval, zou ik er zo'n 3 tot 5 meenemen. Als ze bedoeld zijn voor een feestje, wellicht een aantal meer :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat je zoveel mee moet nemen als je kan dragen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het hangt er helemaal van af waarvoor. Voor opleuking van een taart: 2, om een stoel te versieren: 5, om een kamertje te versieren: 10, om een zaal te versieren: 30, om te vullen met helium en te zweven: 20.000.
Bedenk zelf hoeveel er nodig zullen zijn voor het doel waar het voor dienen moet. Of koop een grote zak met 100 ballonnen voor een grijpstuiver. Ze kosten niet veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woordje aantal wijst naar "enkele" of "paar" dus denk iets van tussen de 5 tot 6 of misschien van 7 tot 9. Maar wat mij betreft neem een hele zak mee.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er sterk vanaf in welke hoedanigheid: opgeblazen, of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal is alles wat groter is dan 1 of kleiner dan -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is een aantal altijd een 'positief' gegeven.. meer dan 1..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, negatief kan natuurlijk ook in de wiskunde anders gaat er veel niet werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleiner dan -1 zijn binnenstebuiten-ballonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@stippel hahahahaha! die is goed.
Dat ligt er aan of je ze opgreblazen of onopgeblazen mee moet nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal?
Dat is altijd twee maal de helft.

Neem aan dat het niet de bedoeling is dat er een halve ballon bijzit, dus het zal een even getal moeten zijn.
Het zullen er dus minimaal twee moeten zijn.
Maar dan was waarschijnlijk gezegd: neem een paar ballonnen mee. Er is ook niet gezegd: neem er een dozijn mee. Dus het aantal moet minder dan een dozijn zijn.

Drie valt af want dat is oneven.
Dus ga voor vier. Alles wat je meer meeneemt doe je op je eigen risico, en moet je misschien zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal is exact zo veel als de geelgerande watertor kan dragen.Dus die zul je even moeten consulteren! Antwoordman weet het adres wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best wel veel soms. Ik hoef niet een aantal embryo's in mijn maandverband, lijkt me helemaal niet leuk, maar een aantal dagen geeft me de mogelijkheid om heel veel te veel uit te leggen aan een aantal familie en vrienden. Geef mij liever een aantal dagen vrij, beter dan een aantal dagen ziekteverlof.
Kortom, het is een kwestie van gevoel wat een aanduiding voor je is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een stoel gaat versieren: 3 als je de kamer gaat versieren: 15 als je een auto vol wil proppen met opgeblazen ballonnen: 60 als je een huis wil oplaten zoals in de film Up: minimaal 40.000 afhankelijk van Groote en materiaal van het huis, tevens moet je een busje met gas meenemen om ze op te blazen (misschien wel 2 of 3)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal is een 'onbepaalde hoeveelheid'. M.a.w. je kunt je eigen invulling geven aan de hoeveelheid ballonnen die je meeneemt, aangezien je vriendin het aantal niet heeft gespecificeerd. Echter, het is denk ik van belang te weten voor welke gelegenheid de ballonnen nodig zijn en in welke positie jij bent om aan ballonnen te komen. Gaat het om een een ballonnenfestijn waarbij elk kind van de basisschool een ballon mag laten vliegen en ben jij een ballonnenfabrikant, dan zal ze wellicht enkele honderden ballonnen verwachten! Als ze jarig is en wat versiering in de vorm van ballonnen wil hebben en jij een vriend bent die toevallig nog wat ballonnen thuis heeft liggen, dan zijn een stuk of 4 er wellicht voldoende.
Ik denk dat je het beter aan je vriendin zelf kan vragen, aangezien 'een aantal' niet erg specifiek is! Succes.