Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat is bang voor schoenen en voorwerpen die op de grond liggen, hoe komt dit? en hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Tis een kat, die gaat er naar verloop van tijd vanzelf aan wennen. Gewoon laten liggen op de grond dan loopt tie er na een tijd vanzelf heen. Vooral niet dwingen.

Is je kat al ouder dan zal tie er misschien nooit aan wennen, dat kan ook gebeuren, maar dit komt volgens mij niet zo heel vaak voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ontzettend sneu voor je kat dat hij zo angstig is.
wat je kan doen is de omgeving voor de kat zo prettig mogelijk maken.
zorg dat hij voldoende hoge en veilige plekjes heeft.
zet wat kartonnen dozen voor hem neer, geef hem toegang tot een kast waar je een hoekje in hebt uitgeruimd, dat soort dingen.
geef je kat vanaf nu telizen: dat is een voedingssuplement tegen angst, te krijgen bij de dierenarts.
speel verder dagelijks met hengeltje en laserstraaltje: een spelende kat is niet bang, en hij kan zo wat van z'n overtollige emoties kwijt.
wees hier niet te kinderachtig in; speel totdat de kat echt moe is.
hopelijk kom je hier een stuk verder mee, succes!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spelen met je kat is inderdaad ook slim om te doen, maar als tie bang is van bepaalde items op de grond zal tie mogelijk nog meer schrikken als tie zich omdraait en ineens iets ziet liggen. Risico dat tie dan uiteindelijk ook minder gaat spelen. Hoe dan ook, aandacht voor een kat is inderdaad belangrijk. Ze worden er vaak aanhankelijk door en dat is leuk voor de kat, maar ook voor jou. Een win- win situatie dus!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding