Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak kan je een potlood van gemiddelde lengte slijpen tot het op is?

hb 5

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kan zelfs in 1 x ...;-) gewoon door blijven gaan tot het einde...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is alleen te beantwoorden met de gegevens van de hardheid ven het desbetreffende potlood.

Potlood (hardheid)

Op de meeste potloden staat een code. De code bestaat uit een letter en een cijfer.
H staat voor hard.
B staat voor zacht.
Het cijfer geeft de gradatie aan. Hoe hoger het cijfer hoe harder/zachter het potlood is. Een HB potlood wordt het meest gebruikt. Dit potlood is niet hard of zacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De harheid staat los van het feit hoe vaak je hem kan slijpen. Een harder potlood zul je minder snel moeten slijpen tussen twee slijpbeurten in.

Gaan we er van uit dat een potlood ca 20 cm lang is en je minimaal 5 cm moet overhouden om nog redelijk te kunnen tekenen/schrijven, dan is er dus 15 cm potlood weg te slijpen. ik denk dat op het moment dat het potlood bot wordje ca 3 mm moet wegslijpen voor hij weer optimaal scherp is.
150 mm / 3mm per slijpbeurt is dus ca 50 slijpbeurten denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mijn dochter de potloden slijpt, een keer of 10. Als ik de potloden slijp, een keer of 40.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een gemiddeld potlood kan 17 keer geslepen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding