Hoe vaak kan je een potlood van gemiddelde lengte slijpen tot het op is?

hb 5

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.5K

Het beste antwoord

kan zelfs in 1 x ...;-) gewoon door blijven gaan tot het einde...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is alleen te beantwoorden met de gegevens van de hardheid ven het desbetreffende potlood.

Potlood (hardheid)

Op de meeste potloden staat een code. De code bestaat uit een letter en een cijfer.
H staat voor hard.
B staat voor zacht.
Het cijfer geeft de gradatie aan. Hoe hoger het cijfer hoe harder/zachter het potlood is. Een HB potlood wordt het meest gebruikt. Dit potlood is niet hard of zacht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De harheid staat los van het feit hoe vaak je hem kan slijpen. Een harder potlood zul je minder snel moeten slijpen tussen twee slijpbeurten in.

Gaan we er van uit dat een potlood ca 20 cm lang is en je minimaal 5 cm moet overhouden om nog redelijk te kunnen tekenen/schrijven, dan is er dus 15 cm potlood weg te slijpen. ik denk dat op het moment dat het potlood bot wordje ca 3 mm moet wegslijpen voor hij weer optimaal scherp is.
150 mm / 3mm per slijpbeurt is dus ca 50 slijpbeurten denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mijn dochter de potloden slijpt, een keer of 10. Als ik de potloden slijp, een keer of 40.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een gemiddeld potlood kan 17 keer geslepen worden.