Dromen dat je verdrinkt gevaarlijk?

Is het gevaarlijk dat je droomt dat je verdrinkt? Ik heb dit vaker gehad en houd m'n adem dan dus in, als ik wakker word ben ik helemaal buiten adem. Oké ik word teminste 'op tijd' wakker maar stel dat dat niet gebeurt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
14.1K

Het beste antwoord

Ik heb wel eens gehoord dat men echt zou kunnen stikken als je een droom hebt waarin je wordt gewurgd, of in ieder geval waar je naar adem snakt.

Wie weet. Er zijn bijzondere manieren om dood te gaan hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Uiteindelijk zal je autonome zenuwstelse de actie va je overnemen: Je lichaam zal door te hoge CO2 concentratie uit zichzelf een ademtucht nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zegt mijn dromen-uitleg- boek over verdrinken:

Wie in een droom dreigt te verdrinken of anderen ziet verdrinken, zal in de waaktoestand iets verliezen wat waardevol leek te zijn. Het is er ook een aanwijzing voor, om in de toekomst beter op te letten, zodat bepaalde fouten niet nog een keer gemaakt worden.

Je zal gewoon wakker worden bij een droom over verdrinken. Je lichaam zorgt goed genoeg voor je, maak je geen zorgen daarover. Reflexen zijn er niet voor niks.

Ik denk dat het voor jou veel belangrijker is om de droom te interpreteren, en iets te doen aan hetgeen waar je droom je voor waarschuwt.
Succes daarmee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je droomt dat je verdrinkt, suggereert je droom dat je overweldigt bent door emoties of verdrongen gevoelens die terugkeren om je te achtervolgen. Je bent te snel bezig om je onderbewuste gedachten te ontdekken. Als je verdrinkt (tot de dood) zou je relatie kunnen mislukken of zou je grote zakelijke verliezen kunnen lijden. Als je het verdrinken overleeft, dan zal je relatie gered worden met onvoorziene hulp. Je zal een hogere postie gaan bekleden, met meer eer of weelde.

Als je iemand anders ziet verdrinken in je droom, suggereert dit dat je te betrokken bent bij iets wat buiten jouw macht ligt. Een andere uitleg van deze droom is dat je een gevoel van verlies ervaart in je eigen identiteit. Je bent niet meer zo goed in staat om je werkelijke ik te herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier zul je dus nooit een adem stilstand door krijgen. Want ook je adem inhouden , droom je.
En mocht het al zo zijn dat je wel je adem in zou houden dan regelt het zuurstof en koolzuur gehalte in je bloed wel voor de ademhaling prikkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat is niet gevaarlijk, dat overleef je nog zonder zwemdiploma...

Je kunt niet stikken in je slaap, anders zou je ´s morgens dood wakker worden... Het ademen gebeurt automagisch...