Wat betekend twilight?

ik vraag me gewoon af wat dat betekend,
kan iemand me dat even zeggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rara wat is het beste antwoord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twilightzone is voor sommige op dit forum nog vreemder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cindy, ik gok op die van janake...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah , grappig dat ze even het verkeerde account gebruikt om die :''?'' neer te zetten!...niet in de war raken he janatje? '-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha en hier doet ze het weer: zie reactie bij jelle http://www.goeievraag.nl/vraag/punten-scoren.43321
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd Naatje :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje, lees ook maar eens op diezelfde link de reacties onder het anwoord van Pieker. Ook interessant wie het beste antwoord had gegeven op de vraag daar. Ik in elk geval niet... :-o
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk die van Jeroen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of dees:
http://www.goeievraag.nl/vraag/punten-scoren.43321
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow is dezelfde link, nee ik bedoel de reacties van haar alter ego bij HAAR EIGEN ''beste'' antwoord ;-S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als er dan in elk geval nog betekenT stond.

Antwoorden (6)

Schemering.
14 jaar geleden
avondschemering
bij de avnog als de zonsandergang is is dat in het Engel twilight

Toegevoegd na 5 minuten:
srry ik bedoel bij de avond als de zon ander gaat is dat twilight in het Engels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ander=onder. Weer wat geleerd vandaag ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag geen antwoorden geven op je eigen vragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar qua Engels correct. En sneller dan ik.
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef geen antwoorden op myn eigen vraag!
ik heb het toch niet gesteld of zie je dat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg dan maar eens de reacties onder je vraag uit.
Maar je hebt gelukkig je alterego ondertussen al verwijderd zie ik. Heel goed.
Yup. More precise: meestal de avondschemering. Zonsopkomst heet 'dawn'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zei ik toch al!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Driemiljoen excuses. I Moreprecisede Antwoordman. Jij was blijkbaar nét even een paar seconden sneller dan ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry? Twilight is zowel avond als ochtenschemering. Andere veelgebruikte termen zijn: gloom, dawn, daybreak ('s ochtends) nightfall ('s avonds).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, twilight wordt i.i.g. bijna uitsluitend voor de avond gebrúikt, en dawn echt alleen voor de ochtend. Gloom nauwelijks voor 'schemering', behalve als het gaat om het lichtniveau: sombertjes halfduister, maar dat kan ook binnen met de lamp uit.
Avondval - schemerdonker - schemering - schemerduister.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tweeduuster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twilight is de Engelse term voor schemering. Er worden er drie onderscheiden afhankelijk van de de lengte van de boog (zone) van de zon tot aan de horizon.
#De burgerlijke schemering tot/vanaf 6 graden onder de horizon.
#De nautische schemering tot/vanaf 12 graden onder de horizon.
#De astronomische schemering tot/vanaf 18 graden onder de horizon.

Mogelijk hangt de term twilight, waarin het woord twee te herkennen valt, samen met het verschijnsel dat bij zonsondergang/opkomst Venus of Mercurius als avond- danwel ochtend "ster" boven de horizon staan. Deze twee planeten zijn met het blote oog duidelijk te herkennen boven de horizon.

Naarmate men dichter bij de evenaar komt neemt de tijdsduur van de schemering af. Dit omdat de schijnbare baan van de zon die richting uit steeds loodrechter op de horizon komt te staan.