Is het mogelijk dat (bijvoorbeeld) afwasmiddel a net zo goed is als afwasmiddel b?

In de reclame zegt iedereen dat hun produkt het beste,goedkoopste of het voordeligst is.Dus waarom moeten we een duur merktproduktprodukt kopen?In de vraag staat afwasmiddel,maar dit geldt natuurlijk voor elk produkt.Als men al deze reclame moet geloven,kan men dan spreken van misleidende reclame?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (9)

Ik denk dat er wel verschil zit in bijvoorbeeld afwasmiddel.
Er zullen er best wat zijn die hun product aanlengen met water en het zo goedkoper in de schappen hebben staan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn ook wel goedkopere die wel gewoon goed zijn.
Misleidende reclame vind ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk en daarom is het gewoon belangrijk wat je zelf fijn vind. Wanneer je zweert bij de huismerken van de supermarkt is dat ook prima (zijn vaak ook uit de fabrieken van die A-merken alleen in een minder mooie verpakking etc.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het wel precies hetzelfde middel, maar dan een ander etiket...

Wat die reclamejongens allemaal vertellen, moet je niet geloven, dat weet je toch... Er is een middel dat de vloer schoonmaakt, dan maken een beweging boven in beeld en dan een beweging onder in beeld en dan zie je alles wat ertussen zit zo vanzelf schoon worden, ongelofelijk, maar het is echt zo te zien...

Maar ik ben van Cillit bang dat het niet zo werkt...

Allemaal misleidende reclame, dat is juist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan heel goed.
B-merken zijn zelfs vaak precies hetzelfde product als onder een A-merk wordt verkocht met een ander etiket erop.
AH eigenmerk hagelslag is bijvoorbeeld dezelfde hagelslag als de Ruijter hagelslag (A-merk), maar dan goedkoper.
(Zie bron)

Dit werkt bij veel B-merken zo. Het gaat niet om het merk dat je gebruikt, maar het gaat erom of je tevreden bent over het product.

In principe is reclame bedoeld om een product aan te prijzen of het daadwerkelijk doet wat er beloofd is, moet de consument uitmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop gewoon het goedkoopste merk. En als je er dan naar verloop van tijd achter komt dat het naar jouw mening niet goed is, koop je volgende keer een duurder merk.

Je hoeft echt geen duur merkproduct te kopen hoor.
De goedkoopste producten voldoen over het algemeen ook heel goed.
Ik heb het hier dan dus wel over afwasmiddelen en aanverwante artikelen.

Met audio apparatuur blijkt vaak wel dat goedkoop duurkoop is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergelijk het met een rechte en een kromme komkommer,als je ze schilt en eet dan proef je het verschil niet meer.
Zo ook vaak met produkten waar reclame voor gemaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige verschil, wat mij is opgevallen.
Is Dat dreft minder hard schuimt, dan een b merk afwasmiddel, dus of dreft nu beter is dan het huismerk van de supermarkt, nee, eerder slechter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben net als jij hier heel sceptisch over.
Als je hoort dat een fabriek voor verschillende groothandels hetzelfde product leveren met hun eigen naam erop.
Tegenwoordig ga ik steeds vaker voor het huismerk omdat ook ik het idee heb dat je genept wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja juist en dan ineens is het verbeterd!! Wat dat ook zeggen wil, is dat te controleren?? Allemaal onzin verhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist+1
misleidend niet, hangt af hoe zwak jij bent voor deze commercials. Daar kan je de reclame mensen niet voor aanspreken.. Wel als ze niet de waarheid vertellen wat een feit kan zijn.

Hier gaat het puur om de overtuiging.

Ben jij iemand die daar makkelijk in mee gaat, of kies je je eigen weg in deze producten.