Waarom begint men steeds eerder om producten behorende tot een feestdag in de schappen te zetten?

vandaag zag ik al paaseieren in de schappen van de albert heijn liggen. Pepernoten liggen tegenwoordig ongeveer in september al in de schappen. Voor sinterklaas is afgelopen kan je al kerst spul kopen. Weet iemand waarom dit allemaal zo vroeg al te koop is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Zelf denk ik dat de schuld ligt bij de mensen zelf.Wij als consument bepalen zelf wat handel is door het te kopen !Zouden we voor begin dec. geen pepernoten kopen dan zou dit verschijnsel snel over wezen. Juist door het te kopen moedigen we de handel aan door ieder jaar wat eerder pepernoten aan te bieden. Blijven we kopen dan word het nog vroeger dan het jaar er voor. De kracht van de consument is geweldig groot.Vroeger kocht je kerstspullen in de loop van dec,Ineens werd dat nov.Toen eind okt. Wij bleven kopen. Toen begin okt. Wij bleven kopen!Let op! Dat word t nog een keer aug. OF is het dat al ? Seisoensvervaging noemen we dat . Een winkel zal in mei geen enkele slee verkopen .Waarom ? Omdat wij dan geen slee willen hebben !De consument koopt dan geen slee. Dat bepalen wij dus. Net zo goed dat wij bepalen wanneer er pepernoten en paaseieren te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heel banaal omdat mensen het kopen. Als iedereen zou wachten met pepernoten tot en met 1 december zou er niets aan de hand zijn. Dan zal het niet zo snel in de schappen liggen.

Blijkbaat zijn er mensen die alles al 3 maanden van te voren in huis halen en ook al eten van die spullen zoals pepernoten.

Waarschijnlijk heeft het ook met een stukje voorpret te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vanuit het oogpunt van de ondernemer gezien,is dit louter commercieel inzicht.Het winkelend publiek wordt gestimuleerd ,door
de uitgekiende aanprijzing en opstelling,om de waren reeds te kopen.Men wordt als het ware reeds in de stemming van de komende feestdag(en) gebracht,en een groot deel van het publiek is hier ontvankelijk voor.Resultaat is,dat er ieder jaar toch weer een grotere omzet gemaakt wordt.Dit is dus de reden.

Groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het deels eens met mijn voorgangers maar ik denk ook dat mensen het kopen omdat het groepsdieren zijn. Paaseieren is nog enigzins oke maar 3 maanden van te voren pepernoten in de schappen is absurd. Dit heeft ook te maken uiteraard wat ik over beide feesten denk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat het komt omdat wat je een heel jaar niet kan kopen altijd lekker is en dan licht het eerder in de winkel maar dat is absurt want een chocolade paashaas smaakt toch het zelfde als een reep chocolade