Kan er bij een antwoord op een vraag een limiet op het aantal tekens worden gezet?

Je komt soms lappen van tekst tegen, terwijl het eigenlijke antwoord maar drie regels bevat.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Technisch gezien kan dat zeker :)
Maar of de beheerders dat willen. Vind het eigenlijk meer een vraag voor de webmaster van deze site.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou eigelijk enorm uitgebreid willen antwoorden op deze vraag, maar ik denk dat je gelijk hebt. Een bepaalde limitering aan de hoeveelheid tekens betekent ook dat mensen niet meer grote stukken tekst van internet lenen, maar met de gevonden materialen een eigen interpretatie maken. Iets creatiever...

leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat komt omdat er van het internet gekopieerd wordt. Soms volstaat een kort antwoord en soms een wat langere.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Technisch is het zeker mogelijk, maar het kan ook onhandig zijn voor antwoorden die niet in een aantal regels te omschrijven zijn.

Het zou misschien beter zijn een aantal regels op te stellen over hoe een antwoord gegeven dient te worden. Reacties die daar niet aan voldoen omdat ze bijv. hele lappen (onnodige) tekst bevatten kunnen dan door een beheerder worden verwijderd.

Een optie is ook om reacties die een x aantal keer een duimomlaag hebben gekregen automatisch te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
die limiet is er al... 5000 tekens
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5000 tekens? Daar past mijn autobiografie in...
Persoonlijk houd ik het liever kort en krachtig, dan heb je de meeste kans dat het ook gelezen wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik probeer altijd zo accuraat mogelijk mijn antwoord te formuleren. Dit betekent dat mijn antwoorden over het algemeen langer zullen zijn dan gemiddeld.

Echter, het zijn wel míjn antwoorden - mijn eigen tekst, die mijn mening, kennis, of ideeën weergeven. Soms zal dit gaan tezamen met een bronvermelding, maar deze zal dan ter illustratie gelden, en niet achteloos zijn overgetypt/gekopiëerd.

Ik voel dit als een plicht naar de vrager - deze stelt een oprechte vraag, en heeft het recht op een oprecht antwoord. Als hiervoor in mijn optiek veel tekst noodzakelijk, zal ik niet schromen dit te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zal er zeker op kunnen worden gezet, maar wat zou de limiet dan moeten zijn? Sommige vragen kunnen kort en bondig beantwoord worden. Dit zijn de antwoorden op concrete vragen. Sommige antwoorden die van het internet geplukt worden, kunnen ook kort met een link erbij. Maar sommige vragen, roepen op tot een meer filosofische benadering. Je wilt voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen e.d. En voor dit soort antwoorden heb je vaak een heleboel leestekens nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige antwoorden lenen zich niet voor kort en krachtig. Ik durf ook te stellen dat veel korte antwoorden onzin zijn, bedoeld om snel een punt te krijgen.

En mijn kortste antwoord werd verwijderd omdat het beledigend zou zijn ;-) Ik schreef FO (Functioneel Ontwerp) op een software vraag, maar de niet programmerende jeugd las er een Amerikaanse vloek in ;-)