Nee, dat kunnen ze niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee,

Ze blijven daar moet warmte voor ontstaan.
( in hun lichaam )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen koudbloedige dieren ook koorts hebben?

Ja, maar niet zoals wij. Eerst maar even de term koudbloedig verklaren. Koudbloedige dieren, of ectothermische dieren, zijn beesten die hun lichaamstemperatuur laten bepalen door hun omgeving. Loopt een ectothermisch reptiel in een zeer hete woestijn, dan is hijzelf ook warm. Maar kruipt deze hagedis onder de grond, dan koelt zijn lichaam ook af. Wetenschappers hebben gezien dat sommige salamander- en hagedissoorten, als ze een ontsteking hebben, expres in de zon gaan liggen. Dan stijgt hun lichaamstemperatuur. Met andere woorden, ze krijgen “koorts”. En koorts helpt dan weer om ontstekingen te bestrijden.

Voor meer info kijk eens op http://www.serpentarium.be
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik denk van niet, want de lichaamstempratuur voor koudbloedige dieren zijn verschillen normaal...