Is licht een golf? of is licht een deeltje? Of is licht het allebei? of is licht meer dan we kunnen zien en meten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Onze leraar natuurkunde noemde het 'pakketjes trilling'. Dat vind ik een mooie omschrijving van fotonen. Het is beide, en ongetwijfeld meer dan we nu weten. Want we weten nog lang niet alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is niet duidelijk. Licht heeft de eigenschappen van zowel een golf als van deeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een flinke lap tekst kunnen gaan typen (ben ik goed in... ;-) , maar ik denk dat ik je meer help door je te verwijzen naar een reeds gestelde vraag. Zie de antwoorden aldaar.
14 jaar geleden
Licht is een zekere golflenge en een zekere frekwentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Storm is een bepaalde windsnelheid en dat is wat het is. Waait de wind met 20,8 m/s dan spreken we van storm. Radioactieve straling, infrarood en ga zo maar door zijn deeltjes die een bepaalde frekwentie en een bepaalde golflengte en een bepaalde snelheid hebben en dat is dan wat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eenheden van wind zijn:
1. meter per secunde
2. kilometer per uur
3. knopen per uur
4. kilogram per vierkante meter
5. graden Beaufort (origineel uit 1808/internationaal uit 1884)
6. graden Petersen
is een golfdeeltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit de kwantumfysica is licht beide. Uitleg gaan wij niet redden in 2500 tekens, dus zou zeggen Google er eens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is beide en geen van beide. Ik denk dat de omschrijving van de natuurkunde leraar van hierboven de beste omschrijving is: Licht is in ieder geval geen echte golf, maar ook geen echt deeltje. Het is beide.