Waarom reageren mensen niet of nauwelijks op postings die ik op mijn website plaats?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Aan de onderwerpen op je site ligt het niet. Die zijn echt leuk, en in principe kan je behoorlijk lang op je site doorbrengen met het lezen van alle verhalen.
Het nadeel van je site is dat die (zoals eerder gezegd) erg traag is. Dat weerhoudt mensen ervan om extra moeite te nemen om een reactie te posten.
Daarnaast vind ik het persoonlijk lastig om een reactie te geven op zulk soort artikelen. Ik kom niet veel verder dan: "goh, grappig; dat wist ik niet" of "jeetje...". Misschien dat als er meer mensen reacties geven de reacties vanzelf wel komen hoor, maar dat duurt.
In ieder geval heb ik je site gebookmarked.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Drukke site:
* 3 kolommen breed.
* Een stuk of 6 verschillende manieren van opbouw gemixed!!
* Linksom en rechtsom door elkaar :-S

Hoeveel unieke lezers heb je per dag?

Actualiteit, ik heb slechts 2 dingen gezien die ik nog niet wist, op de eerste pagina die ik opende. Oud nieuws herhalen kan best, maar dan moet je het wel anders brengen, niet als nieuw nieuws presenteren.

Verspreide reclame ipv op 1 plek.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoeveel unieke lezers heb je per dag? = Vergeten wat extra bij te zetten... Komen die unieke lezers ook door je berichten heen of alleen op de homepage....

Toegevoegd na 38 minuten:
Snelheid: Het duurt elke keer een seconde of meer eer een pagina geladen is. Als mensen tegenwoordig ergens een hekel aan hebben... Dus dat kost teveel tijd, en dan blijft er geen tijd over om te posten, want als lezer moet je al elke keer wachten.

Toegevoegd na 56 minuten:
Overlappende delen, zonet bij de tarantula post. Het filmpje legt zichzelf over de vanalles en nog wa postings aan de rechter kant. Firefox browser hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, +1. En inderdaad: de site is traaaaaaag. Na de tweede pagina haak ik af, ik heb er echt geen zin in telkens hele tijden te gaan zitten wachten tot er iets komt dat wel leuk is, maar dat ik nou niet echt superinteressant vind. En verder: wat zou ik er aan reactie moeten plaatsen? "Goh, wat een stomkop" of zo bij die Darwin Award? Voegt dat iets toe? Komt er een discussie op gang? Dus: de site is aardig voor een verloren minuutje, maar de traagheid is fataal. En ik zie niet in hoe of waarom ik zou moeten reageren. Dat voegt voor mij helemaal niets toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Berkie, ja je snelheid nekt je nu echt denk ik zo. Goed dat je alles over gaat verhuizen! (ik hoop trouwens wel dat je mijn antwoord niet als afkrakend gelezen hebt maar als opbouwende kritiek ;-) ) En wanneer de bezoekers gaan reageren? Ik denk dus als je site sneller en iets overzichtelijker is dat je dan wellicht wat eerder reacties kan verwachten. Mede omdat internet een on-demand medium is geworden, is iets er niet direct dan klikt men alweer weg. We missen een beetje de cruciale info die nodig is om hier een goed antwoord op te geven en dat is: klikken de mensen verder door dan alleen de homepage en hoe lang zijn ze er. (dat stond in mijn antwoord ook al als vraag). Want als er 1000 bezoekers op een dag zijn maar bij de eerste klik vanwege de laadtijden al 900 afhaken, tja dan is dat al duidelijk. Blijven er 100 wel maar die haken bij de 2de of 3de klik af... Maar zonder die info is er niet iets heel zinnigs over te zeggen dan alleen dat we iets over de gegeven info kunnen melden. Je site is op dit moment wel mooi qua uiterlijk, alleen vind ik m persoonlijk iets te druk door de verschillende stijlen en heb ik dus kleine foutjes in mijn firefox browser. Maar, ga door, je bent een HEEL eind op de goede weg! Dank je wel voor je antwoordwaardering :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En Cryofiel heeft daar wel een goed punt... Op vermaak is het niet altijd nodig te reageren.
Misschien bereik je net die mensen die graag alleen lezen. Het is mogelijk om bijvoorbeeld te posten op sites zoals fok.nl en een link achter te laten van je homepage (is mogelijkheid voor). Wanneer ze daar de reakties lezen zijn ze ook geïnteresseerd in de mening van anderen en komen op die manier vast ook bij jou kijken en reageren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb het met mijn eigen weblog gehad. Door te reageren op stukjes van andere mensen kwamen ze ook bij mijn log kijken en reageren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Berkie, Ik ben net even gaan kijken. Het is een leuke site, maar o zooooo traag. Het is net wat meesleepbeest zegt dan haken mensen echt af en komen ze niet toe aan het reageren op jouw filmpjes of andere leuke nieuwtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt best een leuke website.
Ik denk dat er vier redenen zijn waarom mensen niet of nauwelijks posten.
1. de website is erg traag.
2. de mogelijkheid tot posten staat te laag op de pagina en dus niet meteen in zicht. (is via lay-out of verwijzing iets aan te doen)
3. de website geniet geen bekendheid. (aanmelding bij zoekmachines kan helpen) pas zo mogelijk ook je "metatags" aan.
4. mensen willen meestal alleen posten als er iets tegenover staat of als het onderwerp hen aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft onder andere te maken met naamsbekendheid. Als je wilt dat andere mensen op jouw berichten reageren, dan moet je online ook zelf contacten leggen en op andermans blogs reageren. Zorg ook voor goede backlinks naar je site en nodig mensen uit om te reageren.