Kan een parkiet brandwonden oplopen, als hij in een afwassopje van 60 gr.C belandt.

En zou hij dit kunnen overleven, na 10 sec. er in gelegen te hebben.

Toegevoegd na 1 dag:
Hierbij deel ik mede dat de parkiet (Koosje) hedenmorgen om 10.15 uur het rijk der levende vogels heeft verlaten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Volgens mij leeft de parkiet dan voort.

In je herinneringen...

Niet uitproberen aub!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :P +1
AWM
14 jaar geleden
Ook niet in de centrifuge stoppen daarna?
Ik weet niet of je dit al is overkomen, maar als je het nog gaat uit proberen dan vrees ik het ergste.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefff dat is minder... ik denk dat een gezonde parkiet die redelijk goed in de veren zit..dit wel overleefd het is even afwachten je kunt niet veel doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me wel, als je zelf je hand erin steekt brandt het ook niet. Daar zijn gewoonweg hogere temperaturen voor nodig. Natuurlijk zal het heet en onprettig geweest zijn (beide gevallen) maar brandwonden? Ik ga er niet van uit.

Als hij nou piept of wat dan ook kan het natuurlijk geen kwaad om ernaar te laten kijken (zeg ik als non-dieren expert).

Misschien niet het beste antwoord, maar een goed advies is nooit weg... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het wel losloopt, gezien het verenpakje enorm goed isoleert, en hij er maar heel kort in heeft gelegen.
het is veel linker als het vogeltje in het frituurvet belandt, kijk daar maar goed voor uit als hij vrij losvliegt.
14 jaar geleden
Door de veren zal hij geen brandwonden hebben opgelopen.

Mijn vriendin had een parkiet die zo hard tegen het raam aanvloog dat de parkiet niet meer op de pootjes kon staan.
Advies van de dierenarts; spuitje en laten inslapen. Mijn vriendin wilde niet zo snel opgeven en heeft het lamme beestje mee terug naar huis genomen.

Na enkele dagen vloog het parkietje weer vrolijk rond. Had nog wel wat landingsproblemen maar na een week was het parkietje weer de oude. Dus vooral niet te snel de hoop opgeven. Hoe is het inmiddels met het beestje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie denk je dat je bent
kelso?