Als je in het warmste land met je warmste winterkleren staat en in het koudste land met je bikini staat waar sterf je dan het eerst? (zonder voedsel)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als je met een ei in je hand de sauna binnengaat en deze naast je neerlegt op de bank en je blijft daar een uur zitten, dan is het ei gekookt, maar jij leeft nog, dankzij de koeling waartoe het menselijke lichaam in staat is.
Er is geen land waar het zó warm is, dus dat zit wel goed.
Maar als jij op de noordpool (of Antarctica) naakt gaat rondlopen, dan ben je binnen één minuut verstijft en als de poolwind goed waait, ben je binnen 10 minuten (afhankelijk van je conditie) doodgevroren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In het koudste land met je bikini, omdat kou schadelijker is dan hitte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je winterkleren kunnen nog heel goed beschermen tegen oververhitting, maar een bikini geeft geen enkele beschutting tegen de kou. Ondanks dat je stevig zal zweten onder je winterjas zal je het in de hitte veel langer uithouden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Woestijnvolken dragen ook vaak dikke en zwarte weliswaar wijde mantels waarin een soort schoorsteeneffect voor de koeling zorgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het koudste land.
In het warmste land kun je je kleren nog uitdoen ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je maakt er een tent van voor schaduw.