Ik heb nieuwe hakken gekocht maar kan er niet zo goed op lopen tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vraag me af waarom je ze dan gekocht hebt... Je hebt er in de winkel toch wel op gelopen? Maar goed je hebt ze nu, ik hoop dat je wel gewend bent om op hakken te lopen, zo nee dan is deze hoogte erg over de top. Maar voor nu elke dag aandoen, eerst 10 min, stukje lopen, de dag erna iets verder en zo uitbreiden... Ik wens je succes

oefening baart kunst

Je kan het beste, als je thuis bent die schoenen aan doen en er op lopen.....net zolang totdat jij vind dat het goed gaat, niet omvalt en dat ze lekker zitten. Daarna kun je ze ook buiten dragen.

Als een mens gemaakt was om op hakken te lopen, waren ze door de evolutie wel ingebouwd. Als je er niet lekker op kunt lopen, zou ik zeggen: oefen stiekem thuis, en draag die hakken alleen bij zeer bijzondere gelegenheden. Er zijn leuke platte schoenen genoeg op deze planeet.

Op hakken lopen is een kunst die je moet leren - als je dat echt wilt, want heel erg goed voor je rug en je voeten is het niet. Maar voor een feestje of speciale gelegenheid moet kunnen, alleen zijn dat te weinig momenten om het goed onder de knie te kunnen krijgen. Op hakken ligt ze zwaartepunt heel anders en houd je je enkels in een onnatuurlijke stand. Dat maakt dat sommige mensen er echt totaal belachelijk bij gaan lopen zwaaien alsof ze op eieren lopen. En ja, dan kun je ECHT beter elegant lopen op wat plattere schoenen. De kunst is op hakken te lopen alsof je gewone schoenen aanhebt. Dus eerst de hak neerzetten en vrijwel meteen daarna de voorvoet. Niet de hele voet ineens - dat ziet er echt niet uit - maar ook niet heel erg eerst op de hak, want er valt weinig af te rollen aan je voet. Als je het goed doet, hoor je echt steed ene grote klik van de hak en vrijwel direct daar achteraan een klein tikje van dr voorvoet. Klakke-klakke-klakke-klakke. Probeer niet te veel met je kont mee te schudden ; dat lijkt sexy, maar is al heel snel overdreven, en je heupen gaan sowieso wel heen en weer als je op hakken loopt. Loop er de eerste dagen zeker twee uur per dag op (niet aaneengesloten) en als je het doorhebt ongeveer een uur per dag. Op een gegeven moment hoef je niet meer elke dag te oefenen, maar hou wel de spieren van je voorvoet en je enkels in conditie, ander moet je het na verloop van tijd helemaal opnieuw leren. En : no pain no gain. Zeker de eerste dagen, misschien wel weken, zul je echt verrekken van de pijn in genoemde spieren. Plus natuurlijk de nodige blaren en eeltplekken. Niks van aantrekken, eventueel een pleister er op en gewoon stug doorlopen, dat loop je er wel uit. En als die spieren eenmaal getraind zijn en je wat eelt op de huid hebt gaat het makkelijker. (Al blijven het bij voorkeur zitschoenen).

Oefening baart kunst ;) maar je zou eerst ook kunnen oefenen op lagere hakken en later overstappen op hogere hakken en aan het begin inderdaad niet gelijk de hele dag op je hakken lopen maar stapsgewijs opbouwen. iig veel succes!

Gewoon oefenen dan kan je het na een tijdje wel ( denk ik (geen ervaring))

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100