Wat zal er gebeuren als de aarde ineens de andere kant op draait ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3K

Het beste antwoord

De aarde draait rond. De snelheid waarmee we rondjes draaien is een beetje afhankelijk van waar je zit. Rond de evenaar hebben ze een snelheid van ongeveer 1674 km per uur, hier in Nederland ongeveer 1000 km per uur. En aan de polen 0 km per uur.

Als de aarde dus in 1 keer met dezelfde snelheid andersom gaat draaien (buiten het feit dat de aarde dit waarschijnlijk zelf al niet overleeft) dan krijg je dus een snelheidsverschil van 2 keer die snelheid.

Alles wat los zit, lucht, water, mensen etc zouden niet met dezelfde snelheid opeens ook andersom draaien maar nog even doorgaan in de andere richting. Vergelijk dit met staan in een bus die 80 km per uur rijd en plotseling de rem intrapt, je vliegt dan zelf nog door naar voren. Deze voortgangsenergie geldt dus voor alles wat los zit.

Alle losse materie zal dus hier in Nederland met 2000 km per uur over de aarbol schieten en alles vernietigen. Wind water, mensen, autos, treinen, vliegtuigen... Allemaal met mach 2 door de lucht.... En vermoedelijk zal daarna de aardkorst uitéén gerukt worden, maar dat is gissen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als de aarde ineens de andere kant opdraait, dan is de gehele aarde verwoest.
14 jaar geleden
Dan krijgen we hier toestanden zoals in Haiti,alleen nog een beetje erger.
Dit brengt een enorm schokeffect teweeg,waar niks tegen bestand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zouden een paar tiende seconden met z'n allen verdampen, met de hele aarde erbij. Een rookwolkje.
14 jaar geleden
Woeiiii........dat wordt een Tsunamie, aardbeving, tornado, cycloon, vulkaanuitbarsting en nog veel meer, maar dan een tikkeltje erger ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan komt de zon in het westen op :d
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klimatologische veranderingen!