Mischien kun je bewijzen dat iets gaat gebeuren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het veronderstelt wordt; wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, je kan hooguit de tijd, plaats aangeven enz. maar bewijzen kun je het pas als het plaats heeft gevonden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
yep, ... doodgaan! :-)

uiteindelijk dan hè?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals mijn naam doet vermoeden heb ik er ervaring mee en krijgt je antwoord een Kudo.
Je kan bewijzen dat er iets ZOU KUNNEN gebeuren. De toekomst in niet van tevoren bepaald. Keuzes van nu bepalen de toekomst, niet een of ander vermeend plan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar toch kan je bewijzen dat je doodgaat, dat moet op een moment gebeuren. Eeuwig leven is technisch gezien niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Je kunt wel filosoferen over iets dat gaat gebeuren. Bewijzen kun je het pas achteraf, want pas dan kun je ook daadwerkelijk met de bewijzen komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kunt alleen feiten bewijzen, geen aannames, vermoeden of waarschijnlijkheden. feiten liggen altijd in het verleden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je vraagt, kan je iets bewijzen wat nog moet gebeuren, dan blijf ik op dit moment bij mijn antwoord, namelijk dat vandaag het algemene begrip van doodgaan inhoudt dat het iedereen onherroepelijk overkomt, en dat het werkelijk iedereen eens gebeurt.

In die zin, acht ik het bewezen! :-))))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je hooguit voorspellingen kunt doen, maar dan vooral berekeningen. Je kunt nooit zeker zeggen dat iets gebeurt. Tenzij je zegt dat iets ooit zal gebeuren, dan heb je een vrij grote marge ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk! Sterrenkundigen kunnen toch ook voorspellen wanneer het maansverduistering word door dit aan te tonen middels wis- en natuurkundige berekenigen.