Hoezo heet spa rood - spa rood als de drank transparant van kleur is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Het beste antwoord

Nouja, officieel heet het Spa Bruis en Spa Reine. Aangezien de etiketten gekleurd waren zijn mensen (overigens enkel in Nederland) het spa rood en blauw gaan noemen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Om onderscheidt te kunnen maken tussen spa blauw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je ''t allebei in een glas kiepert weet je 't nog niet.. dus nogmaals zit ik met deze vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraag is: "Waar heet spa rood - spa rood" en niet "Waarom ziet spa rood transparant"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ehm specsavers heeft nu aanbiedingen.. als ik 't ''goed'' heb gelezen. zou zeggen vlug voordat ze gesloten zijn :)
en spa groen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het flesje rood is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt op niets meer dan een keuze die ooit gemaakt is. Spa blauw is nou ook niet echt blauw bijvoorbeeld maar de consument weet wat voor vlees (of watertje) hij in de kuip heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het etiket rood is, als er koolzuur in zit, en blauw als er geen koolzuur in zit. Tenminste, in Nederland worden deze kleuren gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet hoe het nu zit, maar spa rood had altijd een rode dop, spa blauw een blauwe en spa groen (citron) een groene. Deze dranken zijn alledrie spa en alledrie transparant, dus om ze te onderscheiden worden ze naar de dopkleur genoemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In alle andere landen, behoudens Nederland, spreekt men van Spa pétillant en spa non gazeux. (bruisend of niet bruisend) Rood en blauw verwijst uitsluitend naar de fles.Maar als je in belgie een spa vraagt , kun je evengoed een chaudfontaine, een bru, een san pellegrino of een bru voorgeschoteld krijgen. Spa staat hier voor een soortnaam. Spa ( ardennen) is te bezichtigen elke dag in groep.Nederland is het grootste exportland voor de groep SPADEL.(hoofdkwartier in Brussel)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Juist omdat het transparant is, is de etiketkleur leading geworden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het maar een naam is( ik heet Frans maar spreek ook geen frans )