Herken een hond je ook nog na een jaar niet gezien te hebben ? Zo ja...wat speelt dan een rol je uiterlijk of toch je geur.

De hond van een kennis blaft altijd naar vreemden (logisch) ,maar naar mensen die hem bekend zijn niet.
Zo was ik een jaar niet bij die kennis geweest. Pas kwam ik weer langs, en toch blafte hij niet, maar begon spontaan te kwispelen ( zo van.... blij dat ik je weer ziet)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Het geheugen van een hond doet wat dat betreft niet onder voor dat van een mens en bovendien herkennen honden je aan veel meer dingen.
Zo heb ik een hond gehad die op een camping in enkele uren de loopjes van iedereen herkende; 's avonds kon hij ze alleen horen en de meesten herkende hij en blafte niet, maar als ze dronken waren gaf hij een blaf, want dan was hun loopje niet meer hetzelfde als daarvoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt de voetstappen +

Andere antwoorden (4)

Honden hebben een goed geheugen en herkennen je al als je komt aanlopen aan je voetstappen, de auto, je stem en hebben ze je geur helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geur, die herinnert een hond zich het best, mensen trouwens ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wegens mijn werk heb ik mijn hond (Duitse herder) elders moeten plaatsen, hij was toen 5 jaar. Hij is heel erg goed terechtgekomen trouwens. In het begin ging ik regelmatig nog een bezoekje brengen tot dit verwaterde. Na 1,5 jaar ben ik weer eens gaan kijken en kwam niet verder dan het tuinhek. Hij ging tekeer en was erg waaks. Pas toen zijn baasje erbij kwam deed hij weer gewoon.
Ik was er wel van geschrokken want bij mij thuis was hij nooit waaks geweest. Ik herkende “mijn”hond niet meer en hij mij ook niet meer. Hij had ook een andere naam nu maar reageerde nog wel toen ik zijn oude naam riep. Ik heb het ervaren als dat hij het nu goed heeft en zijn nieuwe leven bevalt. Er zal altijd wel iets zijn die herkenning heeft aan een persoon of een ervaring. Ze zullen er wel niet jaren bij blijven stilstaan en uiteindelijk vervreemd raken met personen waar ze niet regelmatig mee in aanraking komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je verhaal, apart toch dat sommige honden je toch op een of andere manier niet terug herkennen. Net wat je zegt ze vervreemden daarin.
Ook honden verschillen daarin blijkbaar.
Typisch dat hij ineens zo waaks is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar had hij nu een thuis die hij met niemand wilde delen, bij mij was midden in de stad en moest het doen met 3 keer wandelen in het park. In zijn nieuwe huis had hij de vrijheid op een heel groot domein waar weinig mensen komen. Het waren mensen met veel grond, paarden en schapen. Een heel ander leven dus de moeite om voor te waken ;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou best eens kunnen!