Wat zijn de grootste valkuilen bij emigratie?

Ik denk er over na om op langere termijn te emigreren. Ergens een stukje grond kopen een huisje bouwen en lekker rustig leven. Maar zo makkelijk zal dat wel niet gaan. Kan iemand tips geven bij emigreren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het grootste probleem is het verkrijgen van een verblijfsvergunning in de meeste landen.

Ik sluit me aan bij de meeste voorgaande antwoorden. Toch blijft het heel persoonlijk hoe je op een emigratie reageert. Ik mis de contacten met familie en vrienden heel erg. Het verenigingsleven zoals we dat in Nederland kennen is hier niet te vinden en als het er al wel zou zijn dan blijf je toch een buitenstaander en moet je veel meer je best doen om "erbij te horen". Dat ik nooit "1 van hun" wordt daar heb ik me bij neergelegd. Wat ik dus niet mis is de overgeregeldheid in Nederland. Aan de andere kant zouden we , wat er in Nederland te veel is, hier weer goed kunnen gebruiken, op dat gebied. Als je advies wilt dan kun je me een privebericht sturen. Ik ben benieuwd naar welk land je denkt te gaan emigreren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100