Waarom eten honden sneeuw?

Mijn hond eet wel eens sneeuw... natuurlijk niet te veel dat lijkt me erg ongezond?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

De honden lopen lekker te banjeren door de sneeuw, vlokken en in sneeuwballen happen. En sneeuw is voor honden ook dolle pret. Het hapt lekker, en ligt als water in hun bek en dat is weer lekker als je lang met ze gaat wandelen.

Zorg er in ieder geval voor dat ze nooit te veel sneeuw binnen krijgen want het lijkt zo onschuldig maar kan grote gevolgen hebben.

Het eten van grotere hoeveelheden ijs en/of sneeuw of het drinken van veel ijskoud water kan levensbedreigend zijn voor Uw hond. Gevolgen hiervan kunnen zijn: maagkanteling, ook wel maagtorsie of draaiing en minder ernstige, maar zeker wel vervelende klacht: heftige diarree. Let dus op als Uw kinderen de hond mee naar buiten nemen voor een sneeuwballengevecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de tip,wist ik niet. Nou is het de mijne nog nooit gelukt om een sneeuwbal te vangen :) maar toch goed om in de gaten te houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen dank. Zo kunnen we van elkaar leren op GV.
Rieneke1
14 jaar geleden
dikke plus lora!
hondje van een kennis is er idd aan overleden, dus goed die waarschuwing!

Andere antwoorden (1)

Dat is hun manier van onderzoeken van iets wat ze niet (zo) goed kennen... Een hond weet niet wat gezond en ongezond is, daar heb je denken voor nodig en een hond doet niet aan denken, die kan goed zonder... En je hond zal er zich niet dood aan eten hoor...