Ik moet zoveel namen weten van mythische wezens, monsters, fabelfiguren etc.

Dit is voor een schoolopdracht.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet een les ontwerpen over een wezen e.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Het beste antwoord

Is zo'n 5000 verschillende goden goed genoeg om te beginnen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Anders help misschien de mythologische encyclopedie: goden, monsters, mythologische helden, en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je er één wil nemen met veel informatie zou ik voor het Monster van Loch Ness gaan. Anders in de bron nog meer opties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op de griekse mythologie op wikipedia.Succes met je opdracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij krijg je er een: de basilisk.
De blik van de basilisk is dodelijk en hij is voor gewone wapens onkwetsbaar en alleen te bestrijden met een spiegel.
De basilisk staat op het stadszegel van Zwolle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
god,jaweh ,allah,krishna,kabouters ,eenhoorns,feniksen, grifioens,heksen,satan,oeioeivogels,zeus,wodan,donar,freya,geesten,spoken,pinkeltje,tandenfee, apollo,pegasus, Yeti, bigfoot er zijn er zoveel dat ze niet allemaal op te noemen zijn .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diana Godin van de jacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eris godin van de chaos. Mijn lievelingsgodin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poseidon, de God van de zee, sprak mij altijd wel aan.
Of de Cycloop uit de Odyssee van Homeros. Een een-ogig wezen, heel raar. De feniks uit Harry Potter is ook erg speciaal of huis-elf Dobby. Of het monster Jaws uit Moonraker (James Bond).