is er ergens een manier om te kijken wat je wil doen als bijbaan?

ik weet niet wat ik wil gaan doen als bijbaan maar ik weet wel dat een krantenwijk geen optie is voor mij.
supermarkt heb ik al geprobeerd dus weet iemand een goede bijbaan zoek locatie.

een plek (of website) waar je kan kijken wat je nou echt leuk vind.
(ik heb trouwens het zelfde probleem met mijn vervolg opleiding misschien heeft iemand daar nog een antwoord op)
(ik zit momenteel op VMBO-TL 4e jaar)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Das is een lastig probleem. Je weet niet wat je wilt.
Weet je wel wat je leuk vind om te doen?
Dat kan je al een idee geven wat voor opleiding geschikt is voor jou. Bij de eerste bron kan je jezelf testen welke opleidingen bij jou passen. Daarna kan je ook nog eens kijken welke scholen in de buurt deze opleiding hebben.
Voor een bijbaan zou ik iets adviseren in de sector waarin je later wil gaan werken.
Wil je sportinstructeur worden... probeer dan eens bij een sportschool of sportvereniging in de buurt. Wil je in de horeca gaan werken, misschien hebben ze daar dan wel een bijbaantje voor je.
In je zoektocht naar een bijbaan kan je natuurlijk ook te horen krijgen dat ze niks voor je hebben. Laat je in dat geval niet zomaar afschepen. Vraag verder... Laat duidelijk merken dat je echt interresse hebt. En je kan ook vragen of hun iets anders weten in dezelfde sector waar ze je kunnen gebruiken.
Verder kan je natuurlijk altijd op internet zoeken naar bijbaantjes. Kijk maar eens bij de bron voor wat opties.

Het is natuurlijk altijd handig om ook nog eens met je mentor en decaan te praten. Zij kunnen je verder helpen met je beroepskeuze, en ook met je bijbaankeuze.
Suc-6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor je vervolg opleiding kan je heel goed op school terecht. Vraag een gesprek aan met je mentor.
Er zijn verschillende site's waar je beroeps keuze testen kan doen, even googlen, maar wel opletten, ze zijn niet altijd gratis of zonder aanmelding.
Een site voor een bijbaantje weet ik niet, maar je hebt vast wel vrienden en vriendinnen die al een bijbaantje hebben, hun kunnen je goed vertellen wat leuk en minder leuk is.