Wat is de omtrek van een standaard lantaarnpaal?

Toegevoegd na 19 minuten:
Het gaat om een paal die langs de straten staan, het is nodig aan de onderkant van de paal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Antwoorden (3)

3,14 x diameter
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt niet helemaal, want pi is niet precies 3,14.... ;-)
jc54
14 jaar geleden
Op welke hoogte wil je hem hebben? Een standaard lantaarnpaal is namelijk niet overal even "dik".
jc54
14 jaar geleden
Oh, Dounja, ik heb altijd met 3,14 mogen rekenen. Ik weet dat het officieel 22/7 is.
AWM
14 jaar geleden
Ik geef een plusje, want volgens mij gaat dit op voor de meeste lantaarnpalen, zo niet alle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ jc54: ik heb altijd met pi moeten rekenen. Die zit gewoon op een rekenmachine... ;-)
jc54
14 jaar geleden
De lantaarnpalen bij mij in straat hebben op trottoirhoogte een diameter van 10 cm. dus een omtrek van 31,4 cm. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit ook geldt voor de lantaarnpalen bij jou in de straat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Want alle palen kunnen anders zijn. Hier in de wijk staan er al 3 verschillende soorten met ook zeer uiteenlopende diktes. En die bij mijn ouders in een ander dorp zijn WEER anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jc54 heeft dus gedaan wat labratje teveel moeite is: even de diameter meten zodat je de omtrek kunt berekenen. Overigens is 22/7 ook maar een benadering van PI en niets eens zo'n nauwkeurige.
jc54
14 jaar geleden
@roqui,
Echt niet, ik heb ook maar geschat vanachter de verwarming...........................
Nederland, nog de rest van de wereld heeft een standaardisering ingevoerd ten aanzien van de lantaarnpaal.
Ze zijn er werkelijk in alle soorten en maten.
Ik hoop niet dat je wakker ligt van dit vraagstuk, want een standaard is er niet.

Toegevoegd na 16 seconden:
Oeps. nog=noch
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goed antwoord.
Je hebt dikke, dunne, lange, korte, rechte, kromme...
Elke gemeente bepaalt de standaard van zijn eigen paal.