Wat versta je onder een standaard lantaarnpaal? Op de snelweg staan ook lantaarnpalen, die een stuk dukker zijn (aan de onderkant) dan de paaltjes hier bij mij in het straatje.... Op welke hoogte wil je de omtrek hebben? (zoals jc54 terecht vraagt). Misschien kun je wat meer duidelijkheid geven
De lantaarnpalen bij mij in straat hebben op trottoirhoogte een diameter van 10 cm. dus een omtrek van 31,4 cm. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit ook geldt voor de lantaarnpalen bij jou in de straat.
@jc54 In ieder geval bedankt. Ze zijn ook niet bij mij in de straat bedoeld, maar in de wijk en rondom de wijk waarin ik mijn bedrijfsactiviteiten uitvoer.
+1 Want alle palen kunnen anders zijn. Hier in de wijk staan er al 3 verschillende soorten met ook zeer uiteenlopende diktes. En die bij mijn ouders in een ander dorp zijn WEER anders.
10 januari 2010 09:16
Jc54 heeft dus gedaan wat labratje teveel moeite is: even de diameter meten zodat je de omtrek kunt berekenen.
Overigens is 22/7 ook maar een benadering van PI en niets eens zo'n nauwkeurige.
Nederland, nog de rest van de wereld heeft een standaardisering ingevoerd ten aanzien van de lantaarnpaal.
Ze zijn er werkelijk in alle soorten en maten.
Ik hoop niet dat je wakker ligt van dit vraagstuk, want een standaard is er niet.
Toegevoegd na 16 seconden:
Oeps. nog=noch